ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) תקף את הממשלה החדשה ואת התקיפה הלילית של צה"ל ברצועת עזה. בריאיון לאולפן ynet אמר קרעי כי מי שיקבל החלטות הוא לא ראש הממשלה נפתלי בנט אלא יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "בנט לא יפרק את הממשלה כשעבאס יגיד לו, אם תעשה ככה וככה לא תהיה לך ממשלה", הוא אמר.
"אנחנו שומעים גם את הקולות של עבאס שמתנגד ליהודים שיצעדו עם דגל ישראל בעיר הבירה שלהם וגם של עוד כמה חברים בקואליציה. זה שהמצעד הזה עבר אתמול, זו החלטה של ממשלת נתניהו שהתקבלה בשבוע שעבר, הם רק השכילו לא לבטל את זה ואני חושש מפני הבאות", אמר קרעי.
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי באולפן ynet
שלמה קרעי באולפן ynet
קרעי. "ראש ממשלה לא מעביר חפיפה, נתניהו עשה את מה שנדרש"
(צילום: הדר יואביאן)
על תקיפת צה"ל הלילה אמר קרעי כי "לא מרשימים אותי כמה טילים שירו שם על כמה דיונות בעזה. לא קרה שם שום דבר, זה בסך הכול ניסיון של בנט להפגין איזושהי צורה של ראש ממשלה שהוא עדיין עם ערכי ימין".
- גם נתניהו כמעט 12 שנה, פרט לסבב פה, סבב שם, ירה על דיונות. "אני תושב עוטף עזה ואנחנו תמיד ציפינו ודרשנו יותר, אבל תמיד גיבינו את רה"מ והקבינט והם עשו מה שצריך. לבנט יש את עבאס בתוך הקואליציה. הממשלה הזו היא ממשלת ברית האחים המוסלמים, בנט-לפיד-עבאס. בנט לא יוכל לצאת למתקפה נגד הטרור, לא רק בעזה".
- למי אתה קורא "האחים המוסלמים"? בנט ולפיד זה האחים המוסלמים? "בנט ולפיד, בעבר, קראו להם ברית האחים ב-2013, אז בממשלה הזאת זה הפך להיות ברית האחים המוסלמים. כי האחים המוסלמים יושבים בתוך הממשלה שלהם, מה שבכל המדינות מסביבנו, בהמון מדינות מסביבנו הוציאו את האחים המוסלמים מחוץ לחוק והם מכניסים אותם לתוך הממשלה".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט
בנט. "אני בטוח שאם תהיה לו שאלה, הוא יקבל מנתניהו תשובה"
(צילום: EPA)
- זו התנועה האיסלאמית, זה לא האחים המוסלמים. "התנועה האיסלאמית זה האחים המוסלמים, לא ניכנס לדקויות. הם אחים של חמאס בעזה. הם אף פעם לא מגנים את הטרור כשיורים טילים על ערינו. זו לא באמת ממשלה שיכולה להילחם".
קרעי טען כי נתניהו לא קיים באמת משא ומתן עם רע"מ. "ישבתי עם נתניהו והוא אמר לי, 'שלמה, אין לנו שום כוונה לא להישען ולא להיתמך על ידי רע"מ, המטרה שלנו היא להגיע לגוש של 59 ואז יבואו עוד עריקים או ללכת לבחירה ישירה, אלה שתי האפשרויות'", הוא אמר. "גם אם נתניהו היה מנסה להקים ממשלה כזאת, והוא לא היה מנסה, שמעתי אותו אומר את זה בצורה מפורשת, זה לא עובר. יש לנו את הציונות הדתית, יש לנו חלקים, אם יש כאלה בליכוד שפתחו ערוצים וניהלו מו"מ מטעם עצמם, זה בסדר, אבל זה לא היה קורה וזו לא הייתה כוונתו של נתניהו".
- למה נתניהו ישב לחצי שעה בלבד עם רה"מ הנכנס? אחד התפקידים הכי מורכבים וקשים בעולם. "נתניהו עשה את מה שנדרש. מי שמעביר את החפיפה זה לא רה"מ, יש את המזכיר הצבאי, יש את ראש המל"ל ובעלי תפקידים רבים שמתדרכים וחופפים את מי שמחליף אותם, או אם הם בעצמם נשארים. אני בטוח שאם לבנט תהיה שאלה והוא יפנה לנתניהו, הוא יקבל ממנו תשובה מלאה והכול יהיה בסדר".

3 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
גולן. "אף אחד לא התלהב בקואליציה מהמצעד"
(צילום: קובי קואנקס)
גם ח"כ יאיר גולן (מרצ) התייחס בריאיון לאולפן ynet למצעד הדגלים שהתקיים אתמול. "המצעד הזה היה פרובוקטיבי, מיותר לחלוטין. אף אחד לא התלהב בקואליציה מהמצעד, עם זאת, אנחנו נאמנים לכללים הדמוקרטיים ולכן המצעד הזה אופשר ומשטרת ישראל נערכה והובילה אותו. אני שמח שזה נגמר בלי יותר מדי אירועים חריגים. גם מה שהיה, היה מיותר לחלוטין", אמר גולן.
על הממשלה החדשה אמר גולן כי "כולנו אנשים בוגרים ואנחנו מבינים שזו ממשלת אחדות לאומית, שיש בה ימין ויש בה שמאל ויש בה מפלגה ערבית, ולכן, צריך לדעת כל אחד ואחת מאיתנו לרסן את עצמו, להתבטא באופן מתון, לעשות כל דבר בסמכות ובאישור, בתוך התייעצות. וכן, אני חושב שכדי לקיים ממשלה שכזאת רמת ההידברות בין מרכיביה צריכה להיות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית".