פרסום ראשון: עשרות נוסעים נחתו אתמול (שלישי) בטיסת אל על LY316 מלונדון ונלקחו, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, לבידוד כפוי במלונית בגלל המוטציה החדשה של הנגיף. בין הנוסעים היה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שבשונה משאר הנוסעים ירד הישר לרכב שהמתין לו בשטח האווירי, כשהוא מלווה בבת זוגו, ונסע לביתו. הסיבה לכך, לפי ברק, היא שיקולי ביטחון שאושרו על-ידי משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
אהוד ברק נחת בנתב"ג
אהוד ברק נחת בנתב"ג
אהוד ברק במטוס
2 צפייה בגלריה
אהוד ברק נחת בנתב"ג
אהוד ברק נחת בנתב"ג
נכנס למכונית ונסע ישירות לביתו
עם נחיתת המטוס בישראל, נתבקשו הנוסעים להישאר במקומותיהם, בין היתר כדי לאפשר את ירידתו של ברק ובת זוגו ישירות לרכבם, שהמתין סמוך למטוס. כמו כן, לפחות מאבטח אחד המתין לברק בנתב"ג. "יש דרג ויש זרג", אמר בזעם אחד הנוסעים שהיו במטוס. "כשראיתי את ברק במטוס היה לי ברור שהוא לא יעלה איתנו לאוטובוס. עם עצירת המטוס, ברק ומי שהיה איתו קמו מיד מהכיסאות כדי לצאת כמה שיותר מהר", אמר.
הנוסע הוסיף כי "כבר אין לי ציפיות ממנהיגי הציבור שלנו שמנותקים לגמרי מהעם. גם למראית עין הוא לא ניסה להסתיר שהוא שם. כנראה שנהלי משרד הבריאות והחלטות קבינט הקורונה מיועדים לרמה מסוימת של אנשים ולא לכולם".
על פי גורמים במשרד הבריאות, מי שהיה מעורב במתן האישור החריג לאהוד ברק הוא ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות. יצוין כי למשרד הבריאות יש את הסמכות לפטור אזרחים ישראלים מחובת בידוד במלונית בהתאם לשיקול דעתו. בין היתר ניתנים אישורים חריגים למשפחות וילדים שמוכיחים יכולת לקיים בידוד ביתי ראוי, בנוסף לאישורים שניתנים משיקולים נוספים כמו ביטחון. כמו כן, משרד הבריאות יכול לפטור אזרחים מחובת בידוד כלל כאשר מדובר במחלימי קורונה ובעתיד צפוי להינתן אישור למחוסנים.
מטעמו של ברק נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה לשעבר שב מלונדון ונכנס באופן מיידי לבידוד בביתו. ההחלטה להיכנס לבידוד ביתי הייתה על פי קביעת גורמי האבטחה ומשרד הבריאות".
משרד הבריאות הגיב גם כן ואמר כי "מדובר בראש ממשלה לשעבר חשוף לסודות מדינה, מאובטח ע"י השב"כ ומסיבות אלה לא ניתן לשכנו במלונית. הוא ישהה בבידוד בביתו ויבצע בדיקות כנדרש".
פורסם לראשונה: 22:12, 22.12.20