ח"כ אוסנת מארק (הליכוד) תקפה הבוקר (יום ג') במילים חריפות את יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ' שסילקה אותה אתמול מדיון בוועדה: "יש לה בעיה עם מזרחים", אמרה בריאיון לאולפן ynet, "היא הגזענית הכי גדולה שיכולה להיות". היא טענה כי "הדיקטטורה של חיימוביץ' מופנית רק כלפי חברי הכנסת שלמה קרעי ואוסנת מארק אדרי".
1 צפייה בגלריה
עימות בין מיקי חיימוביץ' לאסנת מארק בוועדת הפנים הדנה על אפשרות לחולי קורונה ולמבודדים להצביע בקלפי ייעודית
עימות בין מיקי חיימוביץ' לאסנת מארק בוועדת הפנים הדנה על אפשרות לחולי קורונה ולמבודדים להצביע בקלפי ייעודית
חיימוביץ' ומארק, אתמול בוועדת הפנים של הכנסת
"היא תמיד חותכת אותך באמצע דיבור, או שאת לא מקבלת זכות דיבור. אתמול ראינו אותה במלוא עוזה. אם הייתי מעזה לצעוק ככה - הייתי פותחת מהדורות. אבל זו מיקי חיימוביץ', לה מותר הכול", אמרה ח"כ מארק. "מה שהיא עשתה אתמול זו הייתה בריונות לשמה. היא האחרונה שיש לה זכות לדבר על זכויות נשים, על העצמת נשים. אין לה מה לדבר בנושאים האלה".
- את רואה את זה כישראל הראשונה מול השנייה? אותה טרמינולוגיה? "אני לגמרי ישראל השנייה. לא נבלעת בגרון של מיקי חיימוביץ'. זו הילדה שגדלה באופקים ויושבת עכשיו בוועדות הכנסת, אולי גם מכתיבה את סדר היום ואומרת את דעתה בצורה ברורה ובלי גמגומים. זה לא מתאים לה, והיא באה ומנסה לעצור אותנו בזה שהיא מסלקת אותי. היא יכולה לסלק מאלף ועדות, אני אמשיך להגיד את הדברים שלי. אני לא מפחדת. מה שהם עשו להורים שלי, שלא אמרו את דעותיהם, לא יכולים לעשות לבת שלהם".
- את מצפה מבני גנץ להתערב בסיפור הזה? או שגם לו יש בעיה עם מזרחים? "אני לא שמעתי את בני גנץ אף פעם מתלהם בצורה הזו. אבל אני הייתי מצפה ממיקי חיימוביץ' שתעמוד בצורה ברורה וזקופה ותגיד – טעיתי. עשיתי טעות. קודם כל לאישה".
מטעמה של חיימוביץ' נמסר בתגובה לדברים: "ח"כ מארק מובילה כהרגלה שיח שקרי של שנאה וחוסר כבוד, שיח שמסית ומפלג, מחלחל לציבור ועלול להוביל בסופו של דבר לצערי גם לקללות, לגידופים ואף לאלימות. זה משחק באש שמפרק ומסכן את החברה שלנו. נמשיך לנהל את הוועדה בכבוד וברוגע עבור כל חלקי הכנסת מבלי לחשוש מבריונות".

העימות שבמהלכו סילקה יו"ר ועדת הפנים ח"כ חיימוביץ' את ח"כ מארק נסב סביב תיקון החוק הנוגע לבחירות המקומיות ברשויות ולפיו חולי קורונה ומי שנמצאים בבידוד יוכלו להצביע בקלפיות ניידות.
ההצעה אושרה בוועדה בשבוע שעבר ולאחר האישור הגיש ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) בקשה להצבעה חוזרת (רביזיה) בוועדה. הוא טען שמדובר בפתח לזיופים בבחירות ובתקדים מסוכן לבחירות הארציות. במהלך הנימוקים התפתח כאמור עימות בקואליציה שבמסגרתו הוצאה מארק מהדיון והאשימה את חייימוביץ' בניסיון לבצע מחטף.
בשיאו של העימות ביקשה חיימוביץ׳ ממארק להיות בשקט ומארק השיבה: "את לא אומרת לי להיות בשקט. אני לא חברה שלך". חיימוביץ' המשיכה וביקשה ממנה להיות בשקט וכשמארק המשיכה בשלה, קראה חיימוביץ' שלוש קריאות רצופות והוציאה אותה מהוועדה. ח"כ מארק השיבה: "ברור, כדי שתעשי פה מחטפים ותעשי פה מה שאת רוצה". חיימוביץ': "אני אנהל את הוועדה הזאת. קדימה, צאי מפה". בשלב זה המשיכה מארק לצעוק - וחיימוביץ' הוסיפה: "תצעקי עוד קצת. תצאי, בבקשה".