1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יממה אחרי שהמשטרה עצרה זוג הורים מהעיר העתיקה בירושלים בחשד להתעללות בבנם הפעוט - כבן שנתיים - האריך היום (רביעי) בית המשפט את מעצר ההורים בחמישה ימים, עד יום ראשון. נציגת המשטרה בדיון מסרה כי החשד כעת הוא שהאב התעלל בארבעת ילדיו: "מדובר במסוכנות ברף הכי גבוה שיש".
החקירה נפתחה בעקבות דיווח שהתקבל מבית החולים הדסה הר הצופים, שבו מאושפז הפעוט מתחילת השבוע. הוא סובל מחבלות קשות בכל חלקי גופו.
נציגת המשטרה אמרה בדיון הבוקר כי "מחומר החקירה עולה חשד לאלימות קשה כלפי הפעוט". היא הציגה לבית משפט תמונות מהטלפון הנייד של החשוד וטענה כי "מדובר במסוכנות ברף הכי גבוה שיש. החשד הוא בהתעללות בארבעת ילדיו".
השופטת: "החשוד טוען בחקירתו כי החבלות נוצרו כתוצאה מאלימות שנקט נגדו אחיו בן השלוש. קשה לקבל טיעון זה לנוכח החבלות החמורות שנמצאות על גופו של התינוק"
סנגורו של החשוד, עו"ד ריאד סוועאד, אמר בדיון: "הילד סובל משברים בגולגולת ובכתף וישנם סימני חבלות שונות. האב טען בחקירה שבנם בן השלוש מפעיל אלימות נגד אחיו הקטן. אביו הוא שהביא אותו לבית החולים. התיק הזה הוא דוגמה לכך שהמשטרה לוקחת את המקרה למקומות לא-מובנים. אין שום ראיות לאלימות כלפי שאר הילדים".
השופטת ענת בר טל כתבה בהחלטתה כי "מדובר בחשוד בתקיפה והתעללות של חסרי ישע שהינם ילדיו. מדובר בילדים רכים בשנים. הקטין בן השנה ושמונה חודשים הובא על-ידי אביו לבית החולים עם חבלות נרחבות הכוללות שבר בגולגולת, שברים בכתף, סימני נשיכה, צלקות בכל הגוף, שטפי דם מתחת לעיניים וסימני הזנחה".
עוד ציינה השופטת כי "בהתאם לדיווח הרפואי עולה חשד לפגיעה שאינה תאונתית. החשוד טוען בחקירתו כי החבלות נוצרו כתוצאה מאלימות שנקט נגדו אחיו בן השלוש. קשה לקבל טיעון זה בשלב הזה לנוכח החבלות החמורות שנמצאות על גופו של הילד שהינו למעשה תינוק.
"מהמסמכים הרפואיים עולה תמונה חריגה באשר לביקורי הילדים בבתי החולים, לרבות בחודש ינואר 2014, אז הגיע הילד כשהיה בן חמישה חודשים כשהוא מחוסר הכרה. החשוד נחקר והכחיש כי החבלות נגרמו על ידו. התינוק נמצא תחת אחזקתו ומשמרתו ועל כן בשלב זה קיים חשד סביר לכך שהחבלות נגרמו על-ידי האב".
עו"ד סוואעד אמר: "האב משתף פעולה עם החוקרים, מסר גרסה להשתלשלות האירועים ומכחיש בתוקף את החשדות. בשל המקרה הוא נמצא במצב נפשי קשה ומתפלל להחלמת בנו".