אירוע תרבותי ראשון המחולק לקפסולות מטעם עיריית ירושלים התקיים הערב (יום רביעי) בכיכר ספרא. עם זאת, באירוע השתתפו בני הישיבות בלבד - והכניסה לנשים לא התאפשרה. במופע לקחו חלק זמרים מהמגזר החרדי.
2 צפייה בגלריה
 אירוע תרבותי של העירייה לגברים בלבד בירושלים
 אירוע תרבותי של העירייה לגברים בלבד בירושלים
אירוע לגברים בלבד. המופע בירושלים
בתחילת השבוע הנחה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, לאמץ מודל קפסולות מיוחד בכיכר ספרא. לפי המודל יוקמו במקום במות מיוחדות, וכל במה תכלול קפסולה של 20 איש - וכך יוכלו להתקיים במקום אירועי תרבות פתוחים. את האירוע הראשון בחרה העירייה לקיים ללא נשים, ועבור בני הישיבות בלבד.
עו״ד עינב בר כהן, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת התעוררות אמרה על האירוע: "לא ייתכן שבשנת 2020 עיריית ירושלים בראשות משה ליאון תדיר נשים ותקיים אירוע תרבות בכיכר העיר שנשים לא מורשות להכנס אליו. אפנה מחר ליועץ המשפטי של העירייה כדי שיבחן את הטענות הקשות שעלו הערב על נשים שלא הורשו להכנס לאירוע".
בשנה שעברה עורר אירוע דומה בעפולה סערה, לאחר ששדולת הנשים עתרה נגד קיום מופע בהפרדה עבור המגזר החרדי. תחילה האירוע נפסל בבית המשפט, לאחר מכן אושר בבית המשפט לעניינים מנהליים ולבסוף נפסל בבית המשפט העליון עוד בזמן שהתקיים. עם זאת, שופטי העליון לא נקטו עמדה בסוגיה - אלא פסלו את ההחלטה בעניינים פרוצדורליים בלבד, שכן לבית המשפט לעניינים מנהליים לא הייתה סמכות לאשר את קיומו. לעומת האירוע בעפולה, נדגיש, באירוע בירושלים כלל לא הותרה כניסת נשים.
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר בזמנו כי "מבחינה עקרונית, ייתכנו נסיבות מיוחדות שבהן תוכל רשות מקומית לקיים אירוע בהפרדה עבור הציבור החרדי". עם זאת, היועמ"ש הדגיש כי "שאלה זו אינה דרושה הכרעה כעת", מכיוון שעיריית עפולה הודיעה שלא תכפה הפרדה מגדרית באירוע, אלא תאפשר למשתתפים בו לקיים הפרדה מגדרית באופן וולנטרי.
במסגרת המתווה שאישרה הממשלה, ניתן לקיים מופעי תרבות במקומות פתוחים תוך שהקהל מחולק לקפסולות של עד 20 איש בקבוצה. כל הופעה נזקקת לאישור מראש של משרד הבריאות. דרישה נוספת הייתה כניסות נפרדות, תוך הקפדה על תזמון כניסה של הקהל, שילווה על-ידי סדרנים. הכרטיסים באירועים אלה נמכרים באופן מקוון בלבד.