מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud Boys נעצר אתמול (יום ב') בוושינגטון, בעקבות חלקו בהתפרעות של אנשי הארגון בהפגנה אלימה שהייתה בחודש שעבר.
אנריקה טריו, בן 36, הגיע לוושינגטון כדי להשתתף בהפגנה של ארגוני ימין למען הנשיא היוצא דונלד טראמפ. מצביעים רפובליקנים מתכוונים להפגין בבירה היום ומחר, לקראת ישיבת הקונגרס - שבה אמור הקונגרס לאשרר את הצבעת האלקטורים, ובכך לאשר סופית את ניצחונו של ג'ו ביידן. הנשיא הרפובליקני, שממשיך לטעון שהבחירות נגנבו ממנו, קרא לתומכיו להתכנס בוושינגטון וללחוץ על המחוקקים שלא לאשר את ניצחון היריב הדמוקרטי.
5 צפייה בגלריה
אנריקה טריו מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud boys ארה"ב
אנריקה טריו מנהיג ארגון הימין הקיצוני Proud boys ארה"ב
אנריקה טריו
(צילום: AP)
משטרת וושינגטון אמרה אתמול שהיא חוששת מאפשרות לאלימות במחאה הקרובה, במיוחד מצד ארגונים כמו Proud Boys, והזהירה שמפגינים חמושים ייעצרו. "לא נאפשר לאנשים להסית לאלימות או להפחיד את התושבים שלנו", אמרה מיוריאל באוזר, ראש העיר.
טריו מואשם בהרס רכוש של כנסייה היסטורית שרוב חבריה הם שחורים, במהלך הפגנה אלימה של Proud Boys בוושינגטון ב-12 בדצמבר. טריו הודה שבמהלך הפגנה על "גניבת הבחירות" הוא וחבריו גנבו מהכנסייה השחורה שלט של תנועת Black Lives Matter ושרפו אותו. המשטרה וה-FBI פתחו אז בחקירה בחשד לפשע שנאה.
במקביל למעצר האשימה כנסייה שחורה נוספת בוושינגטון את טריו וחבריו בהריסת שלט של Black Lives Matter ובהצתתו בהפגנת "לעצור את הגניבה" בחודש שעבר. בתביעה שהגישה הכנסייה לבית המשפט היא מסרה שההתנהלות של ארגון Proud Boys ב-12 בדצמבר בבירה הייתה "פרק חדש ומסוכן", בהיסטוריה "הארוכה והאיומה" של אלימות מצד "תומכים בעליונות הגזע הלבן נגד בתי תפילה של שחורים".
5 צפייה בגלריה
וושינגטון הבירה מפגינים עימותים אחרי עצרת תמיכה ב דונלד טראמפ
וושינגטון הבירה מפגינים עימותים אחרי עצרת תמיכה ב דונלד טראמפ
בדצמבר: עימותים בוושינגטון אחרי הפגנת התמיכה בטראמפ
(צילום: AFP)

אנריקה טריו, שגר במיאמי, מואשם גם בהחזקת נשק בניגוד לחוקי וושינגטון. חוקי הנשק במחוז קולומביה הם מהנוקשים בארה"ב, והמחוז אוסר על החזקת מחסניות עם יותר מ-10 כדורים. כשטריו נעצר הוא נתפס עם שתי מחסניות בעלות כמות גבוהה של כדורים.
Proud Boys הוא ארגון ניאו-פשיסטי, שהוקם במערכת הבחירות של 2016. מדובר בארגון לגברים בלבד, שידוע ברטוריקה מיזוגנית ואנטי-מוסלמית. הארגון זכה לחשיפה בספטמבר, אחרי העימות בין ביידן לטראמפ, שבו התבקש הנשיא לגנות את הארגון ולא עשה זאת.