פיטר מדסן, שנידון למאסר עולם רצח העיתונאית קים וול בצוללת שלו ב-2017, הודה לראשונה שרצח אותה. הממציא הדני בן ה-49 הודה ברצח בשיחת טלפון, ששודרה בסדרה תיעודית עליו. כשנשאל אם רצח את העיתונאית השבדית השיב: "כן. יש רק אדם אחד להאשים, וזה אותי".
2 צפייה בגלריה
פיטר מדסן וקים וול
פיטר מדסן וקים וול
פיטר מדסן וקים וול
(צילום: EPA, AFP)
וול בת ה-30 הגיעה לצוללת שבנה מדסן כדי לראיין אותו לכתבה. במהלך משפטו הוא התעקש שמותה של וול היה כתוצאה מתאונה. במקביל הודה שאחרי מותה הוא ביתר את גופתה והשליך את את הגופה לים. "הייתי בהלם וזה היה הדבר הנכון לעשות", טען אז.
"חוץ מהמקרה ב-10 באוגוסט 2017 מעולם לא עשיתי שום דבר לאיש", טען מדסן בסדרה התיעודית, ששמה "הקלטות סודיות של פיטר מדסן". רק הפרק הראשון שודר עד כה. הסדרה מבוססת על יותר מ-20 שעות של שיחות טלפון שערך עיתונאי עם מדסן, שהוקלטו ללא ידיעתו של הרוצח. בהמשך אישר מדסן לעיתונאי להשתמש בהקלטות.
2 צפייה בגלריה
בצוללת לפני הרצח
בצוללת לפני הרצח
בצוללת לפני הרצח
(צילום: AFP)
התביעה העלתה שתי אפשרויות לסיבת מותה של וול – או שמדסן שיסף את גרונה או שחנק אותה למוות. גופתה של וול נמצאה אחרי 11 ימים אחרי שמדסן השליך אותה לים, והממצאים לא אישרו או שללו אף אחת מההערכות.
באפריל 2018 הורשע מדסן ברצח וגם בתקיפה מינית ונשלח למאסר עולם. נידונים למאסר עולם בדנמרק מרצים 16 שנות מאסר בלבד, והמדינה מאריכה את העונש במידת הצורך. בספטמבר 2018 נדחה ערעורו של מדסן. השופטים אמרו אז שהפרשה מבטאת "אכזריות יוצאת דפן".