ש', תושבת חדרה בת 12, לא הולכת לבית הספר. לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית, גילתה ש' כי חבורת ילדים שתקפה אותה מחוץ למוסד חינוכי בעיר, לומדת בחטיבת הביניים שבו היא הייתה אמורה להתחיל השנה את לימודיה בכיתה ז'. "מאז המקרה היא בטראומה ומפחדת", העיד אביה.
התקרית האלימה אירעה בשנת הלימודים שעברה. ש' נתקלה בכמה בני גילה שאותם לא הכירה. בלי שום סיבה הילדים התנפלו עליה, הכו אותה, משכו בשערה וגרמו לה חבלות. רגע לפני המעבר לחטיבת הביניים בתיכון שש-שנתי בעיר, גילתה כאמור ש' כי אותם ילדים אמורים להתחיל גם הם את לימודיהם באותו מקום.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עיריית חדרה הציעה למשפחת הילדה חטיבה אחרת בעיר, אולם ההורים טוענים כי מדובר במוסד חינוכי שרחוק ממקום מגוריהם. "היא חוששת מאותם ילדים ואנחנו שומרים עליה", סיפר אביה של הילדה.
הוא הוסיף: "בתחילת השנה היא הייתה אמורה להתחיל את כיתה ז' בחטיבה בתיכון שש-שנתי כפי שנקבע באזורי הרישום. כשהבת גילתה שבאותה חטיבה לומדים הילדים שתקפו אותה - היא החליטה בעצמה מתוך פחד וחרדות לא להגיע ללימודים ולמנוע אפשרות שהיא תפגוש את אלה שעשו את זה ועלולים להמשיך להתנכל לה".

"היא לוקחת שיעורים מחברות"

האב מתאר כי בתו נחושה לא ללכת לבית הספר. "כל מה שעשינו על מנת לשכנע אותה, לא עוזר. גם אנחנו וגם יועצים מקצועיים לא מצליחים לשכנע אותה. היא פשוט מפחדת ללכת לחטיבה שבה לומדים הילדים שתקפו אותה".
אחרי שהבינו כי הבת עומדת על שלה, פנו ההורים לעירייה, הסבירו את מצבה הרגיש וביקשו להעביר אותה לחטיבת ביניים אחרת. "אנחנו גרים במרכז העיר, וגם בית הספר הזה נמצא באזור הרישום שלנו", סיפר האב.
האב אמר עוד: "הבת הגדולה שלנו לומדת שם וככה יהיה לש' ביטחון גבוה יותר, אבל בעירייה לא מוכנים ולא מגלים רגישות ונכונות לפתור את הנושא. הציעו לנו שהיא תלמד במקום אחר בעיר, אבל החטיבה הזאת נמצאת בשכונה בקצה המזרחי של העיר ובמרחק רב ממקום המגורים שלנו. בינתיים היא לוקחת שיעורים מחברות אבל זה לא זה, ככה לא לומדים".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "ש' ביקשה בקיץ בקשה להעברה מתיכון בעיר מסיבות אחרות וקיבלה סירוב לאור אזורי הרישום. לאחר מכן הגישו ערעור עם סיבה אחרת ונדחו שוב. לבסוף הגישו ערעור למשרד החינוך עם הסיבה הנוכחית ומשרד החינוך דחה בפעם השלישית את הבקשה.
"אגף החינוך חדרה אפשר להורים לבחור במקום תיכון אחר וההורים מסרבים. הסיבה לדחיית הבקשה לעבור לתיכון שאותו הם רוצים היא שאין מקום בכיתות ז' כלל, 10 הכיתות מלאות כולל תוספת תלמיד חריג בכל כיתה".