הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ייחתם באופן רשמי רק מחר, אבל האחרונה כבר הכניסה אותו לתוכנית הלימודים שלה ואף הגדירה אותו אותו "יוזמה היסטורית". מחקר שערך מכון IMPACT-se בחן את ספרי הלימוד במדינה ופרסם ממצאים ראשונים.
תוכנית הלימודים באיחוד האמירויות כוללת שיעור מיוחד שנקרא "אתיקה", שנלמד מכיתות א' עד י"ב, ועוסק בערכים של סובלנות, הכלת האחר וקבלת העמים השונים.
3 צפייה בגלריה
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
לא למלחמה, בעד השלום. ספר לימוד באיחוד האמירויות
ב-2020 לא מתייחסים באיחוד האמירויות לישראל כמדינת אויב או כ"כובשת". שטחי מדינת ישראל מתוארים בנפרד מיהודה ושומרון ורצועת עזה. ספרי הלימוד במדעי החברה מציגים מקום מיוחד ליהדות במרחב העולם הערבי.
ספרי הלימוד מעבירים גם מסר שתומך בהסכם השלום וביחסים עם ישראל, בטענה שמדובר במהלך שתומך במאמצים ל"פיוס בין ישראל לפלסטינים". הם עושים זאת, בין היתר, באמצעות ציטוט מטעם "המשרד לפתווה באיחוד האמירויות", שמציג את ההסכם כ"מהלך שיטיב עם האזור ועם הפלסטינים".
3 צפייה בגלריה
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
ציטוט שתומך בהסכם השלום עם ישראל. "מהלך שיטיב עם האזור"
הסכם השלום בין המדינות מוצג בחלק מהספרים כ"יוזמה היסטורית שנגזרת מהערכים האמיתיים של הדת האיסלאמית". התלמידים נדרשים במסגרת הלימודים להכין מצגת שמתארת את החשיבות של הסכמי השלום, ואת תפקידה של איחוד האמירויות בהשגת השלום באזור.
מלבד שיעורי האתיקה, שנחשבים כתכנים לימודיים מיוחדים בהשוואה לשאר העולם הערבי, בתי הספר באיחוד האמירויות מעודדים ערכים של "הכלת המגוון האנושי". לפי המחקר, בלב תכנית הלימודים נמצאים ערכים שמעודדים את התלמידים להסתכל על המגוון האנושי באופן חיובי "כמקור המביא גאווה לאומית", תוך מתן דגש לחשיבות כיבוד תרבויות ודתות שונות "כדרך למגר את האפליה".
3 צפייה בגלריה
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
 ספרי הלימוד באיחוד האמירויות
מתוך שיעור על פתרון סכסוכים
מערכת החינוך האמירתית שמה דגש מיוחד בשנת הלימודים הנוכחית על נושא השלום ופתרון סכסוכים. לפי המחקר, גם המאבק באלימות זכה למקום נכבד בתוכנית הלימודים, והספרים מעודדים במקביל את חיזוק מעמד האישה "כערך יסוד לחברה מתפקדת וכצורך להעניק הגנה לנשים ונערות בזמן מאבקים".
המחקר של מכון IMPACT-se הוא עדיין ראשוני, ולכן עדיין לא בוצעה השוואה לתכני הלימוד בשנים הקודמות ולא ניתן לומר אם מדובר בשינוי מגמה.
מנכ"ל המכון, מרכוס שף, אמר כי "מדהים שספר לימוד שמלמד על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הופיע על שולחנות תלמידי בתי הספר בתוך שבועיים בלבד מאז ההודעה על הסכם השלום. אזרחי מדינה שמלמדת על עשיית שלום, יישוב סכסוכים וקבלת האחר בבית הספר, יאמצו ויתמכו בהסכמי שלום שחתמו מנהיגיהם".
סמנכ"ל המכון, אריק אגסי, הוסיף: "תןכנית הלימודים למוסר וערכים של איחוד האמירויות היא תקדימית ושונה בנוף האזור. היא מהווה מפת דרכים לאמירתים צעירים לטיפוח מתינות, כבוד לאחר, עשיית שלום וסובלנות".