3 צפייה בגלריה
עפרה חזה
עפרה חזה
עפרה חזה
(צילום: דוד רובניגר)
עיריית תל אביב החליטה להנציח את הזמרת עפרה חזה, שהלכה לעולמה לפני 20 שנה, בקריאת בית הספר החדש בשכונת לבנה שבדרום-מזרח העיר על שמה. ההחלטה התקבלה לאחר שבתחילת השנה מחו תושבי שכונת התקווה, שבה גדלה חזה, על ההחלטה לשנות את שמה של סמטה 4900 לסמטה על שם הזמרת, ודרשו להנצחה משמעותית יותר.
בעקבות ההחלטה החדשה, צפויה העירייה לבטל את שינוי שם הסמטה כדי להימנע מהנצחה כפולה. "עפרה נולדה בשכונת התקווה והתחילה כסיפור הצלחה מקומי שהפך לסמל של מדינה שלמה: סמל של עלייה, שילוב וניפוץ תקרות זכוכית ומודל לחיקוי עבור הדור הראשון לעולים", הסביר יו"ר הקואליציה וחבר המועצה גל שרעבי-דמאיו, שיזם את הנצחת הזמרת בבית הספר וקיבל את ברכתו של ראש העיר.
3 צפייה בגלריה
עפרה חזה
עפרה חזה
עפרה חזה
(צילום: שאול גולן)
"חזה הצליחה בחייה להוכיח לנו שמהפכות חברתיות יכולות לצמוח מסיפור חיים של אדם אחד. אדם שנחוש, אדם שמעז, אדם שפורץ דרך וכמובן עם לא מעט כישרון בדרך", הוסיף.
בעיריית תל אביב אישרו בתחילת השנה נוהל חדש לקריאת שמות הרחובות ומבני ציבור תחת ועדה מקצועית בשם "שיום", כדי לנתק את שמות הרחובות מהנצחתם ישים. בוועדה חברים שלושה חברים: הפרופ' לגיאוגרפיה מעוז עזריה, היזמית החברתית ומייסדת "כנפיים של קרמבו" עדי אלטשולר וחבר מועצת העיר נתן וולוך.
כחלק מהקריטריונים קבעה העירייה כי אם יוחלט להנציח אדם בקריאת רחוב או מבנה ציבור על שמו, ראשי עיריית תל אביב לשעבר, נשיאים, ראשי ממשלה וזוכי פרס נובל יקבלו עדיפות. בנוסף הוחלט כי הנצחה תהיה לפחות חמש שנים לאחר מותו של אדם, ואחרי שבני משפחתו ותושבי האזור השמיעו את טענותיהם בפני הוועדה שתגיש את המלצתה להצבעה בפני מועצת העיר.
3 צפייה בגלריה
גל שרעבי דמאיו
גל שרעבי דמאיו
חבר המועצה גל שרעבי דמאיו
בעיריית תל אביב-יפו מסרו כי "בעקבות פניית יו"ר הקואליציה חבר המועצה גל שרעבי ולאחר בחינה, החליט ראש העיר לקרוא לביה"ס החדש בדרום העיר ע"ש עפרה חזה. הנושא עבר להכרעת המשפחה והעירייה תפעל בהתאם להחלטתה. ככל שהנצחה זו תצא לפועל בהתאם לרצון המשפחה, החלטת ועדת השיום הקודמת לקריאת סמטת 4900 ע"ש עפרה חזה תבוטל כדי למנוע כפל הנצחה".