עומס החום שהחל אתמול (א') ילווה אותנו לאורך כל השבוע הקרוב שבמהלכו חל צום תשעה באב, כך מזהירים החזאים, ומוסיפים כי ייתכן שאפילו יימשך לתוך השבוע הבא. ברחבי הארץ נערכים להתמודדות עם הטמפרטורות הגבוהות – בחברת "מקורות" נערכים לאספקת מים לאזורים שאינם מחוברים למערכת המים הארצית וברשויות המקומיות מקצרים את יום העבודה לעובדי השטח ברחובות.
"אנחנו בעיצומו של גל חום שיימשך גם היום, עם עלייה קלה בטמפרטורות מחר וגם ביום רביעי", אמר חזאי חברת "מטאו-טק", אבי יעקב זאדה.
"ביום חמישי, תשעה באב, עשויה להיות ירידה קלה בטמפרטורות בצפון הארץ, עד שתי מעלות, אבל המשמעות היא של מעלה אחת פחות מאשר היום", לדברי זאדה. בקצה הטווח מסתמנת אף התחממות נוספת ביום ראשון.
2 צפייה בגלריה
מד טמפרטורה בשער הגולן
מד טמפרטורה בשער הגולן
הטמפרטורות הגבוהות ילוו את השבוע עד סופו. ארכיון
(צילום: ענת שילה לשם )
2 צפייה בגלריה
היערכות מקורות לגל החום
היערכות מקורות לגל החום
ב"מקורות" נערכים - מכליות מים מתגברות את האספקה לפריפריה
(צילום: דוברות מקורות)
בעקבות זאת נערכים בחברת "מקורות" לספק מי שתייה במכליות לאזורי פריפריה המנותקים ממערכת המים הארצית. מדובר על אזורי בקעת הירדן, עמק המעיינות, חלקים מיהודה ושומרון, אזורים צפוניים בגליל המערבי ורמת הגולן. באזורים האלה נשענת אספקת המים על קידוחים מקומיים שמגיעים לקצה היכולת התפעולית בתנאי מזג אוויר קיצוניים.
"בגליל המערבי למשל, אספקת המים מבוססת בעיקר על קידוח מקומי תוך תגבור כמויות המים ממערכת המים הארצית, המוגבלת בהיקפה", אמרו בחברת "מקורות". "אנחנו מתגברים כל הזמן את כמויות המים לאזור, אבל בעת ביקוש חריג בהיקפו, ובהשפעת תנאי מזג אוויר קיצוניים, התשתיות הקיימות להובלת מים צפונה אינן מספיקות", לדברי החברה.
"בקעת הירדן, רמת הגולן ועמק המעיינות הם אזורים שמנותקים לגמרי ממערכת המים הארצית ומתבססים על מקורות מים טבעיים בלבד", נמסר מ"מקורות". "בשעת עומס חום קיצוני משק המים במקורות האלה הופך ללא אמין לשימושים השונים".
במסגרת ההיערכות המיוחדת החליטו בחברה להימנע מהפסקות מים מתוכננות או עבודות שעלולות לפגוע באספקת המים הסדירה. חדרי הבקרה הונחו לשמור על מפלסים גבוהים במאגרי מי השתייה הפרוסים ברחבי הארץ.
השר למשאבי מים, זאב אלקין, אמר כי "המטרה לעבור את השבוע הנוכחי עם אספקת מים סדירה בכל הארץ, למרות מזג האוויר הקשה. לכן הנחתי את חברת "מקורות" להיערך באופן מיוחד".

ברשויות המקומיות מקצרים את יום העבודה למנקים

ברשויות המקומיות השונות הוחלט להתחשב בעובדי השטח ברחובות ולקצר את יום עבודתם לשעות הבוקר המוקדמות מבלי לפגוע בשכרם.
בעיריית חיפה אמרו כי עבודתם תופסק בשעה 11:00 ושכרם לא ייפגע. הודעות דומות נמסרו מעיריית צפת, נשר, קריית מוצקין ועכו. מעיריית חדרה נמסר כי עובדי הניקיון והגינון יפסיקו את עבודתם כבר בשעה 10:00.
"אני חושב על העובדים שלנו בעיר", אמר ראש העיר צפת, שוקי אוחנה. "הנחתי את מנהלי המחלקות שלאור החום בעיר, 36 רק אתמול, עובדי השטח יסיימו מוקדם לאורך כל השבוע. חשוב מאוד שאנחנו נטפל בעובדים, אף על פי שהניקיון חשוב. לכן אני מבקש מהתושבים - שימרו על הניקיון".