ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, אמר היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי רק בנימין נתניהו יכול להרכיב ממשלה והבהיר: "לא נהיה בממשלה בלי שהליכוד מרכיב אותה".
פינדרוס התייחס לאפשרות שבוחרים של מפלגתו יעברו הפעם למפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ונשאל האם ייתכן שצעירים חרדים מאסו ביהדות התורה. "בכל מערכת בחירות יש את הטענות הללו. אני מזכיר שגם בסבב א' התמודד איתמר בן גביר יחד עם רפי פרץ וסמוטריץ' במפלגה לבד ובנט התמודד במפלגה לבד, היינו באותה סיטואציה. כל מערכת בחירות צריך לעשות את העבודה וכל אחת שונה מקודמתה".
1 צפייה בגלריה
ח"כ יצחק פינדרוס
ח"כ יצחק פינדרוס
"הבוחרים כועסים על הסגר בבני ברק". יצחק פינדרוס באולפן
(צילום: שמוליק דודפור)
פינדרוס טען כי מפלגתו תוכל לשבת רק תחת נתניהו: "אם לא יהיו לנתניהו 62, אז תהיה ממשלה אחרת אבל היא תהיה בלעדינו. אם בנט או סער היו מתקרבים ל-30 מנדטים כמו שהליכוד מתקרב, אז באמת הייתה דילמה. בין הליכוד לבנט, זו דילמה. אבל בסוף אתה צריך לפחות 61 אצבעות. בסיטואציה הפוליטית הקיימת, לא נהיה בממשלה בלי שהליכוד מרכיב אותה".
כשאלעד או בני ברק היו עם 25% תחלואה, הן לא נסגרו. אתם לא שולטים בנתניהו? "לא רק שאנחנו לא שולטים, הבוחרים שלנו כועסים מאוד על הסגר בבני ברק, על מתווה החתונות שלא היה, על מתווה החינוך שלא היה. המרחק בינינו לנתניהו, לצורך העניין מ-1 עד 10, הוא 6,7. ביננו לבין לפיד הוא 12-11".

יו"ר סיעת יהדות התורה התייחס לסערה סביב סרטון שהוציאה המפלגה, שנטען כי פגע ברפורמים. פינדרוס: "אנחנו לא פוגעים במגזרים, הרפורמים הם לא מגזר, הרפורמים זה ויכוח אידיאולוגי על מי מייצג את היהדות. יש פה ויכוח תיאולוגי עקרוני האם היהדות זה משהו שיכול להיפתח לכל דבר או שכולנו מודים מהי היהדות. זו תנועה שעושים בה 'בארק מצווה', בר מצווה לכלב. זו לא המצאה שלי, תיכנסו לגוגל. האם אתה מוכן לקבל את זה שהיא יהדות? את זה אני לא מוכן לקבל, יש הבדל בין ויכוח בין אנשים לבין תפיסת עולם".
אתה לא מוכן לקבל שיש יהדות קונסרבטיבית ורפורמית? "לא, לא. כמו שאין יהודים משיחיים. יש הבדל בין אדם לבין דעה. הרפורמים הם יהודים אבל הרפורמיות איננה יהדות. מי שנולד לאימא יהודייה הוא יהודי. גיור רפורמי או קונסרבטיבי לא רלוונטי, רק גיור שנעשה בהתאם להלכה. גיור זה מושג דתי שקובעים אנשי דת.