פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הזהיר היום (ד') כי הסגר אינו יעיל במתכונתו הנוכחית, על רקע המשך העלייה במספר המאובחנים. "יש סימן שאלה גדול לגבי יעילות הסגר. בימים הקרובים, ככל הנראה נאלץ להמליץ על החמרה", אמר פרופ' אש במפגש מקוון שקיים עם איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל. במפגש השתתפו עשרות דוברי רשויות ומועצות בארץ.

אש ציין כי בעקבות הסגר יש ירידה של כ-20% בלבד בתנועתיות, בניגוד לירידה של 60% בסגרים הקודמים. הוא הוסיף כי יש קשר בין התנועתיות לרמת ההדבקות. "אני מודאג מאוד שבתחרות עם התחלואה לא נצליח לחסן מספיק", הוא אמר.
באשר לראשי רשויות שאינם אוכפים את ההנחיות, אמר הפרויקטור כי הם לא מבינים את חומרת המצב. לדבריו, בשיחה שקיים עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר לו השר שאם ישמע אמירה מפורשת של ראש רשות – הוא ייצא נגדו משום שמדובר ב"חוסר אחריות".
2 צפייה בגלריה
פרופ' נחמן אש בביקור בפוריידיס
פרופ' נחמן אש בביקור בפוריידיס
פרופ' נחמן אש
(צילום: שרון צור)
"אני לא מתכוון להיכנס לעניינים פוליטיים", אמר הפרויקטור. "אני לא יודע אם מערכת הבחירות מכניסה דברים נוספים לשיקולי קבלת ההחלטות. האתגר שלי הוא לשכנע את הפוליטיקאים שמקבלים את ההחלטות. אני נזהר לא להיכנס לשדה המוקשים הפוליטי".
על המועד שבו יתאפשר לקיים שוב אירועים המוניים אמר: "עד יום העצמאות זה ריאלי שאפשר יהיה לקיים אירועים המוניים מוגבלים. עד מאי אני מקווה שנצליח לחסן בין 60% ל-70% מהאוכלוסייה וזה מקנה מינימום חיסון עדר".
2 צפייה בגלריה
אנשים בכיכר דיזנגוף בזמן הסגר השלישי
אנשים בכיכר דיזנגוף בזמן הסגר השלישי
הסגר לא הביא לירידה מספקת בתנועת האנשים. כיכר דיזנגוף בתל אביב בסגר השלישי
(צילום: שמוליק דודפור)
על חובת עטיית המסכות אמר הפרויקטור כי "המסכות ייעלמו כשנגיע לחסינות עדר. כאשר אחוז האוכלוסייה שיהיה מחוסן יגיע ל-80%-70%".
הבוקר אמר פרופ' אש בריאיון לאולפן ynet כי הסגר לא מספיק הדוק, הוא חושש גם מהאטת מבצע החיסונים ומעריך שהסגר יוארך לחודש. "אני מודאג מכך שהסגר הזה, לפחות לפי מה שרואים בתמונות ובתקשורת, הוא לא מספיק הדוק. אני מודאג מכך שהוא לא ישיג את היעדים שלו. מספרי המאומתים עולים, מספרי החולים הקשים עולים. אני בהחלט מודאג מכך", הוא אמר.
הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול נרשם שיא במספר המאומתים היומי – 5,583 ישראלים אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה, כמעט מאה יותר משלשום – שהיה הנתון הגבוה ביותר מאז 5 באוקטובר. לצד זאת, מספר החיסונים אתמול הגיע ל-151,986.