הרשויות בגרמניה הודיעו היום (ה') כי מתקפת האקרים על שרתי מחשבים בבית חולים גדול בעיר דיסלדורף גרמה לכך שאישה שנזקקה לטיפול דחוף מתה. מותה נקבע אחרי שהרופאים נאלצו להעבירה לבית חולים אחר, במרחק 32 קילומטר משם, והטיפול בה התעכב כשעה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
המתקפה על מערכות המחשבים בבית החולים האוניברסיטאי בדיסלדורף החלה ביום חמישי שעבר. לדברי החוקרים הבודקים את המתקפה, ההאקרים ניצלו נקודת תורפה בתוכנה מסחרית כלשהי שבה משתמשים בבית החולים, ושלדבריהם נמצאת בשימוש נרחב בשוק כולו. לא נמסר באיזו תוכנה מדובר.
2 צפייה בגלריה
ההאקרים מסרו את הקוד ונעלמו
ההאקרים מסרו את הקוד ונעלמו
ההאקרים מסרו את הקוד ונעלמו
(צילום: shutterstock)
כתוצאה מהמתקפה קרסו בהדרגה רבות ממערכות המחשב שם, ומאנשי בית החולים נמנעה גישה למידע שלו הם זקוקים. בעקבות זאת פונו מטופלים לבתי חולים אחרים, וניתוחים נדחו.
סוכנות הידיעות הגרמנית dpa מדווחת כי לפי שר המשפטים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפליה, שבה שוכנת דיסלדורף, במסגרת המתקפה הוצפנו לפתע 30 שרתים בבית החולים, ובאחד מהם הושארה הודעת כופר. אלא שההודעה כוונה אל אוניברסיטת היינריך היינה, שאליה מסונף בית החולים, ולא לבית החולים עצמו.
משטרת דיסלדורף יצרה קשר עם האחראים למתקפה ועדכנה אותם שבית החולים, ולא האוניברסיטה, הוא זה שנפגע בה, ושכתוצאה מכך נשקפת סכנה למטופלים. בעקבות זאת חזרו בהם התוקפים האלמונים מניסיון הסחיטה ומסרו לידי החוקרים את הקוד לביטול החסימה שמנעה את הגישה למידע. לפי משרד המשפטים המקומי, כעת אי אפשר עוד ליצור קשר עם התוקפים.
2 צפייה בגלריה
משטרה ליד קתדרלת ברלין
משטרה ליד קתדרלת ברלין
משטרת גרמניה. השרתים חוזרים לפעול, אבל הנזק נעשה
(צילום: רויטרס)
בימים האחרונים שבות בהדרגה המערכות בבית החולים לפעול, ואין אינדיקציה שהמידע שנחסם בפני העובדים אבד מבלי שאפשר יהיה להשיבו. עם זאת, כעת מתברר כי המתקפה גבתה את חייו של אדם אחד לפחות: מטופלת מתה ביום שישי שעבר משום שמתקפת ההאקרים לא אפשרה לקלוט אותה בבית החולים בדיסלדורף.
המטופלת מתה אחרי שבמקום לבית החולים האוניברסיטאי בדיסלדורף נאלצו כוחות החירום לשלוח אותה לבית חולים בוופרטל, המרוחקת כ-32 קילומטר משם. כתוצאה מכך התעכבה תחילת הטיפול בה בשעה. התביעה המקומית פתחה בחקירה נגד מבַצעי המתקפה – יהיו אשר יהיו – בחשד לגרימת מוות ברשלנות.