עיריית תל אביב הודיעה היום (ג') כי תבטל את הדו"ח שניתן לאבי סמאי, בעל חנות הנעליים ברחוב אלנבי בעיר שהשליך את כל הסחורה לרחוב. הבוקר סיפר סמאי בריאיון לאולפן ynet כי מצבו הכלכלי קשה מאוד. "בעבר לקחתי משכורת רגילה כמו האחרים, אבל עכשיו אני מחפש את עצמי מחדש ומוכן לכל עבודה", אמר. "אהיה מוכן לעבוד בכל דבר כדי שאוכל לפרנס את עצמי".
בעיריית תל אביב טענו כי הפקח שהגיע למקום ראה לכלוך ולא ידע את הרקע למעשה, ולכן קנס את הבעלים. בביטול הדו"ח התערב גם ראש העיר רון חולדאי.
1 צפייה בגלריה
אבי סמאי
אבי סמאי
אבי סמאי והנעליים שהושלכו אל מחוץ לחנות
(צילום: טל שחר)
סמאי (38), אב לשלושה מחולון, הבהיר כי הוא לא מתכוון לפתוח את החנות מחדש, ואמר כי "במדינה כמו שלנו לא שווה בכלל להיות עצמאי".
הוא קרא לעזור לאזרחים שמתקשים. "המצב הכלכלי של העם שלנו הולך ומידרדר מרגע לרגע. אם לבן אדם היה כסף הוא לא היה בא ואוסף מתוך פחי זבל זוגות נעליים כדי שיהיה להם מה לנעול בבית. יש אנשים שנמצאים במצב גרוע יותר משלי".
בשיחה שקיים אתמול עם ynet, סיפר סמאי שניסה להעביר את הסחורה לעמותות שונות כתרומה, אבל אלו ביקשו שישלם על המשלוח - ועל כן החליט לחלק את הסחורה בחינם לעוברים והשבים. "הכול נגרם בגלל הייאוש, המצב הנפשי והכלכלי", אמר אתמול בדמעות. "אמסור את המפתחות, אחפש עבודה כמו כולם ואהיה עוד אחד ממיליון מובטלים".
"אני מרגיש שהממשלה יושבת על הכיסאות ולא עושה כלום", הוא הוסיף. "היא ממש גרמה לשנאת חינם בין ימין לשמאל, בין חילונים לדתיים ובין יהודים לערבים. חלק ממה שעשיתי היום זה כדי לתת לאחרים".