"זה היה יכול להיגמר באסון. בזכות זה שע' ידע לשמור על עצמו הוא חי היום, תודה לאל". כך תיארה אתמול ר', אימו של לוחם אגוז שנשקו נחטף במהלך ניווט בשבוע שעבר, את תחושתה לגבי האירוע שהסעיר את צה"ל וגרם לחוקרי המשטרה לעבוד סביב השעון, עד למעצרם שלשום בערב של שני החשודים במעשה.
מרגע החטיפה החלו חוקרי היל"פ (יחידה לחקירת פשעים) של מרחב גליל במשטרה במצוד מאומץ. שלשום בלילה עצרו החוקרים שני חשודים, תושבי הכפר איבטין שליד רכסים, שהסתתרו בדירה סמוך לכפר זבידאת שבגליל. ברשותם נמצאה כמות גדולה של תחמושת, אך הרובה שנגנב לא נמצא.

2 צפייה בגלריה
הוריו של לוחם אגוז שנשקו נחטף
הוריו של לוחם אגוז שנשקו נחטף
"עד שהנשק לא יימצא האירוע לא יסתיים עבורו". הוריו של לוחם אגוז
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
החשודים בחטיפת נשק מחייל צה"ל
החשודים בחטיפת נשק מחייל צה"ל
התמונה עוררה ביקורת. החשודים בחטיפת הנשק
אתמול, לבקשת הוריו של הלוחם, הגיע סגן ניצב גיל משולם, קצין אח"מ (אגף חקירות ומודיעין) במרחב גליל במשטרה, לספר להורים על מהלך החקירה. "אני מפרגנת בגדול לשוטרים על מה שעשו”, אמרה אתמול ר’, אימו של ע’. “הם נתנו לי להבין מהרגע הראשון שכל המערכת לא ישנה בלילות כדי ללכוד את העבריינים. אני סומכת גם על השופטים שכשישפטו את המקרה הם יחשבו שהבן שלהם הותקף. בני הוא רק דוגמה. זה היה יכול להיות בן של כל אחד אחר".
לדברי האם, בנה עדיין מאוד טרוד לגבי הנשק. “עד שהוא לא יימצא האירוע לא יסתיים עבורו. הוא אמיץ, ותודה לאל שהוא בחיים. מזל שזה קרה לע', שהוא חזק מאוד, ולא ויתר, תקף אותם בחזרה וגרם להם לחבלות. כשימצאו את הנשק זה יהיה הרגע המאושר שלו".
גם בצה"ל החמיאו לחייל על תפקודו בזמן חטיפת הנשק ועל המאבק בחשודים, אך דווקא ממפקד אגוז הוא ספג ביקורת קטלנית: "אירוע חריג מאוד שיתחקרו לעומק בבית הספר לקומנדו. ובכל זאת מסר חשוב - כל לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים לו את הנשק לא יכול להיות לוחם אגוז. גם בלחימה לא אקבל שבוי אלא אם חלילה הוא גופה. צר לי, אבל זהו סטנדרט מינימום ביחידה! אין שבוי, אין חטיפת נשק. חתירה למגע ועד לניצחון".
שני החשודים – אחד מהם שירת בעברו בצה"ל – שומרים על שתיקה בחקירתם. אתמול הוארך מעצרם בשבעה ימים. הפצת תמונת החשודים לאחר מעצרם, שבה הם נראים כורעים על ברכיהם, עיניהם מכוסות וידיהם אזוקות, עוררה ביקורת. במשטרה העדיפו אמש לא להתייחס לנושא.