פחות משישה ימים לפיזור הכנסת ה-23: הדיון בוועדת הכספים הבוקר (ד') לעניין דחיית מועד אישור התקציב הופסק בעקבות אי-הסכמות בקואליציה, ויחודש רק בהסכמת הצדדים לתוספות תקציביות.
3 צפייה בגלריה
ועדת הכספים על דחיית התקציב
ועדת הכספים על דחיית התקציב
בדרך לבחירות? ועדת הכספים דנה בדחיית התקציב
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אם התקציב לא יאושר בוועדת הכספים ולאחר מכן במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית עד יום שני בחצות מדינת ישראל תעמוד בפתחה של מערכת בחירות רביעית בתוך פחות משנה וחצי.
בפתח הדיון העלה יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, מספר הסתייגויות, בהן כי התקציב ההמשכי יכלול הגדלה של 5% למשך תקופת ההארכה, וכן כי יגיש 25 הסתייגויות "שכל אחת מהן תכלול 10 ימים, סה"כ 250 ימים, כך שתישמר לנו האפשרות להאריך את התקופה לצורך מגעים עד שאלה יבשילו בינינו לבין כחול לבן, אם בכלל".
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
יו"ר הקואליציה זוהר הגיש הסתייגויות
(צילום: שליו שלום )
בנוסף הציג זוהר הסתייגויות בדבר תקצוב תוכניות החינוך המשלים, ואישור תקציבים לציונות הדתית ולישיבות. דבריו עוררו סערה וח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן הגיב: "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד".
לדבריו, "ההסתייגויות שהעלה זוהר לא מקובלות על הקואליציה, הן פרטיות שלו. אי אפשר להגיש הסתייגויות נוספות כעת. אם יש רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא ייעשה בתאום".
3 צפייה בגלריה
הוועדה המסדרת
הוועדה המסדרת
"ההסתייגויות של זוהר לא על דעתנו". ח"כ גינזבורג
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
עוד ציין גינזבורג כי "כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר, אי אפשר לעשות תקציב בשבוע. אפשר רק להביא את הצעת החוק לדחייה ב-100 יום ותו לא. כל דבר אחר מוביל את כולם לבחירות. כחול לבן תשקול לראות בדבר כנושא חדש".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה (ח"כ משה גפני בהחלמה מהליך רפואי שעבר) הודיע כי הוועדה תאפשר רק שינוי לצורך גמישות תקציבית, במטרה להמשיך תקצוב שהיה קיים במהלך שנת 2019.
הוא ציין כי הדבר ייעשה ללא שינויים נוספים בחוק: "נסיים את הדיון, נתכנס לשיחות עם משרד האוצר ומשרד המשפטים, עם שיתוף האופוזיציה ונגיע להסכמה. נכניס סעיף שייתן אפשרות לאוצר להמשיך את המצב הקיים, ולתוכניות קיימות לא להיסגר. ונחזור להתכנס, או היום או בראשון".