המשטרה חוקרת האשמות קשות על יחסים אסורים והתעללות מינית ונפשית בתלמידה מצד אשת צוות חינוך במועצה אזורית בסביבת ירושלים, לפני כארבע שנים. כך נודע ל-ynet. מנהל בית הספר באותה תקופה היה בעלה של החשודה, ולפי הנטען, גם כשידע לפחות על חלק מההתרחשויות - האשים את הנערה. שניהם עזבו לאחרונה את מערכת החינוך. הם סירבו להגיב לפנייתנו.
המקרה יצא לאור בחודשים האחרונים ונודע להורי התלמידים השבוע, במייל ששלחה אמה של הנערה שעברה לפי החשד התעללות, ובו גוללה את הסיפור הקשה.
1 צפייה בגלריה
אנשים
אנשים
(צילום: Shutterstock)
במכתב חשפה אם הנפגעת את התקיפה המינית והרגשית שעברה לדבריה בתה כשהייתה תלמידת בית הספר. "אנחנו מבקשים לפתוח כאן סיפור אישי וקשה, שבסופו של דבר קשור ונוגע לכולכם. הדברים שתקראו יהיו מציפים וכואבים, אבל אמיתיים", כתבה.
"לפני כמה חודשים חשפה בפנינו גל (שם בדוי, כמו כל השמות בכתבה, כדי למנוע זיהוי של הקורבן) סיפור זוועה שעברה בבית הספר״, כתבה האם. ״מיכל (אשת הצוות) פגעה בגל פגיעה מתמשכת - מינית, פיזית ורגשית, שנמשכה חודשים והסתיימה רק כשגל הפסיקה להגיע לבית הספר. מדובר על לפני כארבע שנים. כמובן שלא אפרט, אבל אציין שיש לנו עשרות מיילים, פתקים, שירי אהבה והודעות שבהם מיכל 'מתוודה' על אהבתה ותשוקתה לגל, חוזרת וכותבת ש'אני לא בסדר', 'אני יודעת שאני פוגעת בך', או 'אני צריכה להיות המבוגר האחראי' – אבל ממשיכה לכתוב את הפנטזיות החולות שלה, לפעמים עשר פעמים ביום".
לדברי האם, היה למשפחתה קשר קרוב עם מיכל ובעלה בני, מנהל בית הספר, והיא אף טיפלה בענייניהם האישיים, "באותה תקופה שבה מיכל מנצלת את גל בצורה מחרידה".
האם שיתפה כי בחודשים הראשונים היה ניסיון לנהל הליך שנקרא "צדק מאחה", אך זה לא צלח כיוון שהחשודה סירבה לקחת אחריות על הפגיעה והכחישה. ״כשנחשפו מכתביה היא הפסיקה לשתף פעולה. בעלה ידע על ההליך אבל לא דיווח למשרד החינוך או לבית הספר דבר".
בסוף הסגר השני, כשנודע שחוזרים ללימודים, האם כותבת שהבינה שהיא חייבת לחשוף את הסיפור כדי שמיכל לא תחזור לבית הספר. "הזמנתי את בני אלינו והוא סיפר שמיכל שיתפה אותו במה שקרה: גל כפתה עצמה עליה והיא לא הצליחה להתנגד. לדבריו, הטעות הייתה בכך שמיכל לא שיתפה בקושי שלה והתמודדה עם זה 'לא טוב'. הוא חשב שמדובר באירוע חד פעמי ולא חמור".
האם מספרת שלאחר שהראתה לבעלה של החשודה את אחד המכתבים, הוא הזדעזע ולמחרת אמר שמיכל מסכימה לא לחזור לבית הספר, ביקש שבכך ייגמר הסיפור וביקש לא לבייש אותם. "הסברנו לו שאי אפשר לפתור את העניין בזה. בבוקר למחרת בני חשף את הסיפור בפני הצוות והעמותה. הוא האשים את גל ועוד מקורבת בכך שהיא 'מעודדת' את גל להרוס להם את החיים. בהמשך היום חשפנו אנחנו את הסיפור האמיתי, כולל הצגת חלק מ'יצירות הניצול' שמיכל כתבה, והתמונה התבהרה".
עוד במייל של האם טענות חמורות על שהתרחש בבית הספר תחת ניהולו של בני ובמעורבות מיכל, מה שהזכיר לדבריה "כת". "הם לא הביעו אף פעם צער או חרטה על מה שקרה. אפילו לא ׳אני כל כך מצטער׳. כלום. הם אפילו חסמו אותנו בווטסאפ. בסופו של יום כולכם חייבים לדעת על זה ולהבין לאן נעלמו מיכל ובני, ולמה".

תגובות: "רואים את האירוע בחומרה רבה"

פנינו לאשת הצוות לשעבר שכלפיה מופנות ההאשמות הקשות, אולם היא סירבה להגיב. כך גם בעלה.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת. מטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".
מהמועצה האזורית נמסר: "מדובר במקרה חמור ביותר אשר התרחש לפני כארבע שנים בבית ספר פרטי דאז השוכן בתחומי המועצה. עם קבלת המידע לפני כחודשיים פעלו במנהל החינוך המועצתי באופן מיידי. המידע הועבר למשרד החינוך כנדרש. המקרה נמצא בימים אלו בבירור ובטיפול. וכל זאת, מתוך מטרה לשמור על שלומם הפיזי והנפשי של התלמידות והתלמידים".
עוד הדגישו במועצה כי "בתי ספר אמורים להיות מרחב מוגן, ונעשה כל שביכולתנו כדי להגן על ילדינו. אנו קוראים לכל מי שמרגישה צורך - לפנות לסיוע, ולכל מי שחושד בפגיעה - לדווח".
ממשרד החינוך נמסר: "במשרד רואים את האירוע בחומרה רבה. יצוין כי המקרה אירע לפני למעלה מארבע שנים, ומאז כלל המעורבים בו אינם עובדים עוד במערכת החינוך". גורם במשרד הוסיף כי "לצערנו, האירוע לא הובא בזמן אמת לידיעת הגורמים הטיפוליים במערכת החינוך, שכן הנפגעת דיווחה עליו רק לאחרונה, לאחר שסיימה את לימודיה במערכת החינוך".