4 צפייה בגלריה
מור ג'אנאשוילי
מור ג'אנאשוילי
"הייתי מכוסה דם, התעוררתי רק באמבולנס". מור ג'אנאשוילי
(צילום: אלעד גרשגורן )
"אני אמנם בבית, אבל הסיוטים חוזרים אליי כל הזמן. רואה סרטונים של מה שקרה לי ויודע שזה נס שאני בכלל בחיים". כך אמר אתמול מור ג'אנאשוילי מחיפה, שניצל לפני שבוע וחצי מלינץ' בעכו שביצעו בו עשרות פורעים ערבים.
בסוף השבוע שוחרר מור (29) לביתו אחרי שהיה מאושפז במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי לגליל בנהריה. "אני מרגיש טיפה יותר טוב", הוא סיפר, "אבל הנפש שלי מצולקת. אני מנסה להבין את הדבר הנורא שעבר עליי. אני סובל מכאבי ראש חזקים, מכאבים ברגליים, לא יכול לדרוך על רגל שמאל ויושב בכיסא גלגלים. נשברו לי שיניים ויש לי עוד תהליך רפואי ארוך לעבור. בני משפחה אמרו לי שאני צועק בלילה תוך כדי שינה 'די, די'. אני מפחד ומבקש מאמא שתישן לידי".
4 צפייה בגלריה
מור ג'אנאשוילי
מור ג'אנאשוילי
"הפסקתי לומר לאחי - 'משהו רע הולך לקרות פה'". מור ג'אנאשוילי
(צילום: אלעד גרשגורן )
4 צפייה בגלריה
אבי הר-אבן
אבי הר-אבן
עדיין מורדם ומונשם. אבי הר-אבן
(צילום: עמית שעל)
4 צפייה בגלריה
אלעד ברזילי
אלעד ברזילי
מצבו קשה ויציב, וגם הוא מורדם ומונשם. אלעד ברזילי
(באדיבות המשפחה)
מור, שעובד כנציג מכירות בתחום הביטוח, נפגע קשה בעת שהיה בדרכו אל בית אמו בעכו. "לפני שיצאתי לנסיעה, אמא עוד אמרה לי: 'מור, שים לב, יש הרבה בלגן בחוץ'", הוא מתאר, "הגעתי לאזור הרכבת בעכו, ראיתי אנשים עומדים על המדרכה עם דגלי ישראל ואמרתי לעצמי שהכל בסדר. כאשר הגעתי לכיכר באזור הבית של אמא, ראיתי המון ערבי שחסם את הכביש עם רהיטים ואבנים. על הרכב שלי יש שני דגלי ישראל. הם קלטו אותי והתחילו לרוץ אליי.
"הייתי בדיוק עם אחי בטלפון, ועוד הספקתי לומר לו: 'משהו רע הולך לקרות פה'. בתוך שניות לחצתי על הגז לכיוונם כדי לברוח. עפו עליי בלוקים. איבדתי שליטה ופגעתי בחומה. כל הזמן הזה הם זרקו עליי אבנים ובלוקים וניסו לפתוח לי את הדלת, צעקו 'אללה אכבר'. ניפצו לי את המכונית והציתו אותה".
מור מוסיף ומספר על הרגעים הדרמטיים: "פתחתי את הדלת ורצתי לכיוון הבניין של אמא שלי. הם רדפו אחריי וזרקו עליי אבנים. אחד מהם שם לי רגל, נפלתי והם התנפלו עליי. הכו אותי בכל הגוף עם אלות וקרשים ודקרו אותי בראש ובידיים. שברו לי את האף. דרכו עליי, ירקו עליי. לא יכולתי לדבר, רק צרחתי ובכיתי. הייתי מכוסה דם. בשלב מסוים איבדתי את ההכרה. אני רק זוכר שהתעוררתי באמבולנס".


מור סובל משברים באף, בעצמות הלחיים, בשיניים, מחבלות בכל חלקי הגוף ומחתכים ופציעות בראש מבלוקים שנזרקו עליו. בשל החתך הקשה בראשו הוא נזקק לשישה תפרים. "ניצלתי בנס", הוא אומר, "הצלחתי להגיע לאזור הבית של אמא שלי. היא ירדה למטה וראתה אותי גמור, שוכב על הרצפה ומדמם, צעקה לי 'מור, מור, מור' – והתעלפה".
אתה יודע מי חילץ אותך? "שכנים ערבים בשכונה שזיהו אותי ומאוד מכבדים את אמא שלי. בלעדיהם לא הייתי חי".
בינתיים לא חל שיפור במצבם של אבי הר-אבן (84) ושל אלעד ברזילי (37), שנפצעו קשה על ידי פורעים ערבים במהומות עכו. הר-אבן, שחולץ ממלון בוער בעיר, מאושפז עדיין בבית החולים רמב"ם כשהוא מורדם ומונשם. ברזילי, שהותקף במהלך לינץ' בידי המון ערבי, מאושפז במרכז הרפואי לגליל כשמצבו קשה ויציב. גם הוא מורדם ומונשם.