ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר הלילה (ד') לאחר עדכון תוצאות המדגמים שלא מעניקים לו אפשרות להרכבת ממשלה, כי בכנסת התגבש רוב שמאמין בעקרונות של מפלגתו. נתניהו קרא בנאומו להקמת ממשלה יציבה, כלשונו. "אסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות חמישיות", אמר. "אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה. אני לא פוסל אף אחד ואחת, ומצפה מאלה שמאמינים בעקרונות אלו לנהוג בדרך דומה כלפינו".
7 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
נתניהו, הלילה
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי עדכון המדגמים שבתחילה העניקו לו אפשרות להרכבת ממשלה, שגם גררה הודעה שבה טען נתניהו ל"ניצחון ענק", הוא נמנע מלחזור על המילה ניצחון בנאום. "הערב הבאנו הישג אדיר. הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול", אמר בפתח דבריו. "שימו לב להפרשים, אנחנו בקידומת 3 והמפלגה הבאה אחרינו בקידומת 1. אנחנו יוצאים ממלחמת העולם השלישית, מלחמת הקורונה. ישראל אלופת העולם בחיסונים, מודל לעולם כולו".
"אנחנו צריכים לחזק את כלכלת השוק החופשי שלנו שבנינו כאן לטובת כולם. לשמור על ארץ ישראל מול מציאות בינלאומית שמשתנה, מול לחצים בינלאומיים וחייבים להמשיך למנוע מאיראן גרעין", הוסיף נתניהו. "חייבים לבטל את ההחלטה השערורייתית של האג להעמיד חיילי צה"ל לדין. ואנחנו יכולים להביא הסכמי שלום. לכל זה יש רוב מוחלט בעם ולכל זה יש רוב מוחלט בכנסת שזו עתה נבחרה".
7 צפייה בגלריה
חגיגות ב מטה הליכוד ליכוד ב ירושלים מיד לאחר פרסום המדגמים
חגיגות ב מטה הליכוד ליכוד ב ירושלים מיד לאחר פרסום המדגמים
מטה הליכוד, הלילה
(צילום: רויטרס)
הוא אמר שעם רוב הח"כים הללו אפשר להקים ממשלה יציבה בישראל, אף שהמדגמים לא מאפשרים לו לעשות זאת עם השותפים שלו שעמם דיבר מוקדם יותר. "אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל", טען. "ממשלה הומוגנית, שהכלכלה שלנו מחייבת אותנו להקים. אני מושיט יד לכל חברות וחברי הכנסת שמאמינים בעקרונות האלה. אני לא פוסל אף אחד ואחת, ואני מצפה מאלה שמאמינים בעקרונות אלו לנהוג בדרך דומה כלפינו".
נתניהו טען עוד כי "השעה מחייבת זאת כי המדינה זקוקה לממשלה יציבה ולא ממשלת קרעים שמבוססת על חרמות ואמביציות. האתגרים מחייבים אותנו, אסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות חמישיות. להקים ממשלה יציבה עכשיו".



"כל מניפולציה, כל ניסיון יביא אותנו לבור של בחירות נוספות כשיש לנו רוב של ח"כים. יש רוב מוחלט בישראל. שוחחתי עם דרעי, ליצמן, בנט וסמוטריץ' ואמרתי 'בואו נעשה את המעשה האחראי ונקים יחד ממשלה יציבה שתדאג לכל אזרחי ישראל'", הוסיף נתניהו. "בימים הקרובים לא אחסוך שום מאמץ. כמו שהבאתי את החיסונים, אני מתמקד ולא חוסך שום מאמץ. אדבר עם כל חברי הכנסת שדוגלים בעקרונות שציינתי. אביא לישראל ממשלה יציבה כי זה מה שהאזרחים מצפים – למנוע בחירות חמישיות ולהקים ממשלה חזקה ויציבה".
את שיחת הטלפון הראשונה אחרי פרסום המדגמים עשה נתניהו ליו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. השניים דיברו כמה דקות, נתניהו בירך את סמוטריץ' על "שותפות חדשה" ואמר לו: "אנחנו יוצאים לדרך יחד".
7 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי )
נתניהו שוחח בהמשך עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ובירך אותו על "ההישג המצוין". השניים דנו בתוצאות הבחירות וקבעו להמשיך לשוחח עוד הלילה. נתניהו התקשר גם ליו"ר ימינה בנט שאמר לו: "נמתין לתוצאות האמת, רק דבר אחד עומד לנגד עינינו - טובת כלל אזרחי ישראל". יו"ר הליכוד שוחח גם עם יו"ר יהדות התורה משה גפני.
נתניהו התייחס למדגמי הטלוויזיה, שחזו תחילה שיוכל יחד עם ימינה להגיע ל-61 מנדטים, ובהמשך נסוגו והעניקו לגוש זה 59 עד 60. בבוקר עודכנו כבר תוצאות אמת שלפיהן רע"מ עברה את אחוז החסימה ושינתה את התמונה.
שעה וחצי אחרי פרסום המדגמים, שכאמור חזו בתחילה 61 מנדטים לגוש נתניהו, מסר ראש הממשלה תגובה ראשונה: "אזרחי ישראל - תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה - אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם".