המאבק בנשק הבלתי חוקי בישראל: בתום חקירה מורכבת של משטרת ישראל ומצ"ח הוגשו באחרונה כתבי אישום נגד שלושה תושבי לוד ורמלה, בהם נער וחייל, שניסו להבריח אמצעי לחימה משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. שלושת הנאשמים גיבשו שיטת עבודה יחד עם פלסטיני מהשטחים, שתמורת אלפי שקלים סיפק להם אקדחים ורובה מסוג קרלו, והבריחו את הנשק דרך מעבר חוצה שומרון - שם גם נתפסו.
לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, הנאשם אדם אל קרינאוי יצר קשר עם ג'אסר שעבאן שמתגורר באזור שכם, ומלבד הנשק שרכש ניסה להשיג גם רימוני ו"משהו שירים רכב", כלשונו. חוקרי המשטרה במחוז ש"י עלו על התכתבויות בין אל קרינאוי ושעבאן שבהן התמקחו על המחירים. בפרקליטות מאשימים כי אל קרינאוי יצר קשר עם החייל והנער שנאשמים יחד איתו, ושולח אותם לשטחי הרשות יחד עם אלפי שקלים.
1 צפייה בגלריה
אישום: תושבי לוד בהם חייל ניסו הבריחו נשקים ואמצעי לחימה מהשטחים לישראל
אישום: תושבי לוד בהם חייל ניסו הבריחו נשקים ואמצעי לחימה מהשטחים לישראל
האקדחים שנתפסו ברכב
החייל והנער נתפסו בתחילת אפריל בהברחה השלישית, בזכות בדיקה שגרתית במחסום חוצה שומרון. הרכב של החייל העלה את חשדה של הבודקת הביטחונית של רשות המעברים, ובבידוק שעברו השניים מצד אחראי הביטחון הוחלט לערוך חיפוש מעמיק ברכב, שם אותרו אקדחים מוסלקים בדופן הדלת. המשטרה הוזעקה למקום, החרימה את הנשק ואת הרכב ועצרה את השניים.
במהלך החקירה עלה כי החייל והנער העבירו במשך תקופה כלי נשק מהרשות לשטח ישראל לבקשת אל קרינאווי, וקיבלו על כך אלפי שקלים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והפרקליטות דרשה להשאיר את הנער במעצר עד תום ההליכים. נגד החייל הוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי, לצד בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים. בהסכמת הצדדים הוא עצור למשך חודש. גם בעל הרכב ששימש להברחות והפלסטיני שסחר בנשק צפויים להיות נאשמים.
בצה"ל מסרו בתגובה כי "ב-29 באפריל 2021, הוגש כתב אישום נגד חייל, המייחס לו מספר עבירות של נשיאה והובלת נשק בצוותא ועסקה אחרת בנשק, בצוותא. על פי עובדות כתב האישום, החייל וקטין נוסף רכשו כלי נשק מחשוד תושב הכפר ג'יפתליק, והעבירו אותם לשטח ישראל, בשלוש הזדמנויות, תמורת סכום של אלפי שקלים בכל פעם".