גרסת הצעירה שנעצרה ונאזקה ליד שוק לוינסקי בתל אביב: הצעירה, שנצפתה ללא מסכה על פניה, שחזרה לראשונה בשיחה עם ynet את השתלשלות העניינים בסרטון שהפך לוויראלי.
הצעירה, בת 27, גרה בשכונת פלורנטין וביום שישי ירדה לערוך קניות לפני שבת. "עצרתי לעשות שיחת טלפון והורדתי מסכה מהפנים לרגע כדי לנשום ולדבר מובן. תוך שניות ראיתי שוטרים אז מיד כיסיתי שוב", סיפרה כשהיא עוד מעכלת את שעבר עליה.
"השוטרת הגיעה וביקשה שאזדהה, תוך כדי שאני מסבירה לה מה קרה והיא מתעלמת וממשיכה לדרוש שאזדהה", הוסיפה. "שאלתי אותה מה קרה ומה היא רוצה ממני, תוך שהיא חוזרת על סעיפים בחוק בלי להסביר לי כלום".
2 צפייה בגלריה
מעצר בלוינסקי על אי עטיית מסכה
מעצר בלוינסקי על אי עטיית מסכה
מעצר בלוינסקי על אי עטיית מסכה
לטענתה, היא לא הבינה למה השוטרים פנו דווקא אליה, מבין כל העשרות שעברו במקום. "השוטרת הסבירה שהיא לא רוצה לעשות סצנה מול אנשים שהיו באזור והסברתי לה ברוגע שגם אני ממש לא רוצה להיכנס לזה. מפה לשם היא החזיקה לי את הידיים וקראה לגיבוי משטרתי 'דחוף', ותוך דקות אני רק זוכרת מלא שוטרים וניידות מסביבי, מנסים להחזיק אותי כאילו אני מינימום רוצחת נמלטת", אמרה.
לדבריה, "לאורך כל הסיטואציה, אני מנסה למצוא את המבט שלהם בעיניים, להסביר שהם מכאיבים, לשאול מה עשיתי, ופשוט התעלמו ממני. הוחזקתי במעצר עד סוף היום".
רק לאחר ששוחררה מתחנת המשטרה, כך אמרה, גילתה שהיא חשודה בתקיפת שוטרת שטוענים שהגיעה למיון. "זה בולשיט", אמרה. "עצרתי את עצמי לא להרים יד על אף אחד. כואב לי הרבה יותר על המצב העגום ועל הדרך שנסללת לנו מול העיניים למשטר שבמקום להגן על אזרחיו, רק מטיל עליהם אימה ותחושת רדיפה במרחב הציבורי. כואב לי לראות סרטונים של אזרחים ואזרחיות חווים אלימות כזאת משוטרים, כואב לי על המשטרה והשוטרים שלא מאמצים רגישות ואנושיות כלפי אחים ואחיות שלהם, אזרחים שחיים במציאות שהשלטון מקיים ומגבה".
2 צפייה בגלריה
מעצר בלוינסקי על אי עטיית מסכה
מעצר בלוינסקי על אי עטיית מסכה
לא הזדהתה, ונאזקה
"אני יודעת שהסיטואציה יכולה הייתה להימנע אם הייתי מגיבה כמו רוב האנשים ומתכופפת אוטומטית, אבל אני שמחה שזה בחוץ", הבהירה. "עם כל הכבוד לחוק שכולם כל כך מקדשים לאחרונה, יש צורך - במיוחד בימים מטורפים כמו עכשיו - להיות אנושיים, להגן, להתאחד, לא לאפשר פקודות בלתי מוסריות חסרות כל היגיון או שיקול דעת. האי ציות שלי אומנם לא היה חוקי, אבל בעיניי חובתנו כאזרחים להגן על הזכויות שלנו כי זה רק ילך ויידרדר אם נמשיך לאפשר".
סנגורה של הצעירה, עו"ד בן מרמרלי, אמר כי "איש אינו מאמין לטענת המשטרה כי שוטרת נפצעה במהלך המעצר האלים של מרשתי, שהיא זו שכמובן נחבלה בכל חלקי גופה ונזקקה לטיפול רפואי בעקבות אלימות השוטרים. מרשתי נכנסה להלם כאשר פנתה אליה השוטרת והיא בדיעבד יודעת שהייתה צריכה להזדהות, אבל טעות קטנה בשיקול דעת שנבעה ממצב של מצוקה נפשית לא צריכה להוביל למעצר אלים, אזיקים על הרגליים ושש שעות בתחנת המשטרה. המשטרה לא יודעת להתנהל מול אזרחים שומרי חוק וחבל".
מהמשטרה נמסר אתמול בתגובה כי התיעוד שצילמו עוברי האורח ושהופץ ברשתות החברתיות הוא "חלקי במיוחד" ויוצר "עיוות מוחלט" של פרטי המקרה. לטענת המשטרה ברשתות הופצו גם "שקרים וחצאי אמיתות לגבי האירוע ומשמש כאמצעי פסול להטלת דופי בשוטרים ובפעילותם".
בהודעת המשטרה, שלה צורף סרטון ממצלמת הגוף של השוטרים כדי לחזק את טענותיה, נאמר כי האירוע החל כאשר השוטרים הבחינו בצעירה עומדת באזור השוק ללא מסכה על פניה. "האישה סירבה להזדהות פעמים רבות בניגוד לחוק", נמסר - ולכן עוכבה. "לאחר שניסתה להכשיל את האכיפה במכוון, ניסתה להימלט מהשוטרים מספר פעמים, המשיכה לסרב להזדהות כחוק פעם אחר פעם, ומשאזהרות השוטרת והסבריה לא הואילו - היא נאלצה להזעיק תגבורת ולעוצרה בגין סירוב לעיכוב וניסיון לחמוק ממנו לצורך זיהוי והשלמת האכיפה, כשגם אז המשיכה בהתנגדות בכוח למעצר ואף תקפה ופצעה את השוטרת".
במשטרה אמרו כי גם כשהובאה לתחנת המשטרה הצעירה "השתוללה והמשיכה בהתנהגותה הפסולה. כתוצאה מהאירוע השוטרת נפצעה בידה ונזקקה לטיפול רפואי בבית חולים. צר לנו שיש מי שבוחר להפר את החוק ובמקום לשאת בתוצאות מעשיו, מתעלם מהוראות השוטרים, עושה פרובוקציות במכוון, מזלזל בחוק ובאוכפיו ומנסה להכשיל את האכיפה המבוצעת כחוק בכל הארץ למען בריאות הציבור".