בחודש יולי האחרון פורסם תיעוד קשה של שני שוטרים שהכו את דוד ביטון (24) מחולון, חשמלו אותו והטיחו אקדח טייזר בפניו. הצעיר, שלא עטה מסכה ולפי השוטרים סירב להזדהות, פונה לאחר מכן לטיפול בבית החולים וולפסון בעיר. כעת קבע נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, כי סירוב המשטרה להציג את מצלמות הגוף של השוטרים בתקרית בבית המשפט היה עלול להטעות ולעוות את הדין - עד כדי הובלת אדם למעצר שווא.
3 צפייה בגלריה
שוטרים מכים את דוד אוראל ביטון בחולון
שוטרים מכים את דוד אוראל ביטון בחולון
התנגד למעצר - והוכה באלימות קשה. התקרית בחולון, יולי
3 צפייה בגלריה
דוד אוראל ביטון
דוד אוראל ביטון
דוד ביטון בבית המשפט
3 צפייה בגלריה
דוד אוראל ביטון
דוד אוראל ביטון
תיעוד המכות
לדברי הנציב, המשטרה נמנעה מלהציג את סרטוני מצלמות הגוף של השוטרים מהאירוע, ואף התנגדה לכך שסנגורו של החשוד יציג סרטים שהיו ברשותו מהתקרית. רוזן קבע כי הימנעות המשטרה מלהציג תמונה עובדתית אובייקטיבית בבית המשפט עלולה להטעות ולעוות את הדין. לטענת הסנגור, הוא ביקש שוב ושוב להציג בבית המשפט את הסרטון שצילם חברו של החשוד מהאירוע - אך המשטרה התנגדה בתוקף, ובכך נמנעו בית המשפט השלום והמחוזי, כערכאת ערעור, להתייחס לאותו סרטון.
בירור התלונה העלה כי השוטרים שנכחו באירוע היו מצוידים במצלמות גוף שתיעדו את ביצוע המעצר. למרות זאת, אף אחד מהסרטונים האלה לא הובא בפני בתי המשפט על ערכאותיהם השונות, וכל זאת בזמן שהחשוד שהה במעצר של כמה ימים והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו.
הנציב רוזן קבע כי "המשטרה נמנעה מלהציג תמונה עובדתית אובייקטיבית בבית המשפט הנובעת מכליה ואנשיה, שהיא האחרונה, לכאורה, לטעון נגד אמינותם. חרף זאת, היא הסבירה וטענה בבית המשפט כי היא מתנגדת להצגת סרטים שברשות ההגנה, שחשודים לטענתה בעריכה 'לא כשרה'. עם כל הזהירות הנדרשת, מדובר בהתנהלות שעלולה להטעות ולעוות דין, עד הובלת אדם למעצר שווא".


על רקע דברים אלה, המליץ הנציב בפני ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה לחדד נהלים המחייבים טועני מעצרים להציג בפני בית המשפט תיעוד ויזואלי לאירוע, ככל שישנו. כמו כן, הוא הנחה לקבוע נהלים שינחו את טועני המעצרים להתייחס בדרך אחרת לבקשות ההגנה להציג בשלב מעצר הימים תיעוד מצולם שמצוי ברשותה.
ביטון, כאמור, הוכה קשות וחושמל באמצעות אקדח טייזר מספר רב של פעמים. בנוסף, השוטרים הטיחו את אקדח הטייזר בראשו, והכו אותו גם כשהיה על הרצפה. כתוצאה מהתקרית הוא סבל מחבלת ראש קשה, זעזוע מוח והקאות, הועבר לחדר מיון ונזקק לטיפול רפואי ולמשככי כאבים.
מאוחר יותר דיבר ביטון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, וטען כי השוטרים "הכו אותי באכזריות שאין כדוגמתה". לדבריו, "לא קיבלתי טיפול רפואי, הקאתי מספר פעמים. פרפרתי במשך 40 דקות על הרצפה עד שהגיעו מד"א".