רוני (שם בדוי) לא האמינה שזה קורה לה. היא בסך הכל הלכה לפני כשבועיים עם חברים לים כדי ליהנות. ודווקא במים, בזמן שנרגעה מכל ההמון בחוף, עברה תקיפה מינית. "הגעתי לחוף הילטון והייתי כשעה בתוך המים", היא נזכרת. "לפתע מישהו שאני לא מכירה, בשנות ה־60 לחייו, הגיע מאחוריי עם כובע גולשים ואמר לי, 'סבתא שלך שלחה אותי אלייך'. שתביני, סבתא שלי נפטרה בגיל 100 לפני הקורונה".
איך הגבת? "בהתחלה לא הבנתי, אבל אז הוא התחיל להציף אותי במלא פרטים, רבים מהם היו נכונים, והוא שאל אם אני רוצה לרפא אדם שאני מאוד אוהבת שחולה במחלה קשה. נוצר בסיס של אמון והוא שאל אותי על יחסי מין ומיניות. זה הרגיש עוצמתי ומעורפל ולא מובן. ואז הוא ביקש את הידיים שלי כדי לקרוא לי בכף היד ואמר לי לחבק אותו, תוך כדי שהוא נוגע לי באיברים בגוף".
הבנת מה קורה? "התחלתי להבין. ברגע שהרגשתי זִקפה ניסיתי להתחמק ממנו. ואז כשהוא ראה שאני לא מאה אחוז איתו, הוא עצר ואמר, 'עוד מעט נלך ונתפלל לשקיעה'. איבדתי תחושה של זמן, הרגשתי כאילו מישהו נתן לי לשתות, כאילו מישהו ממש סימם אותי, לא הבנתי מה קורה לי. פתאום אני שומעת את החברים שלי קוראים לי ומתקרבים אלינו. הבחור נראה מבוהל, הוא התרחק ואמר, 'טוב, תקבעי איתי ליום שישי בחמש באותה נקודה במים, תביאי תמונה של החבר ותדליקו לפני ראש השנה נר בקבר של סבתא שלך. אני אביא לך קמע ואברך אותו".
כשיצאה מהמים, החברים של רוני לא הבינו מה קרה לה. הם היו בשוק ושאלו שאלות. "הם לא הבינו למה האדם הזה נגע בי וחיבק אותי", היא אומרת. "הוא גם אמר לי לא לספר. אמרתי להם שהוא ידע דברים. לקח לי זמן עד שהבנתי שהוטרדתי. פתאום אני מעכלת מה שקרה ובוכה ברחוב. לא מבינה איך האמנתי לו. הוא אסף עליי מידע בדרך־לא־דרך למטרת הסיפוק המיני שלו. השתלט לי על כל כך הרבה היבטים. הוא הכתים לי את הים ושיחק לי בראש".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה- הטרדה בחוף הים
אילוסטרציה- הטרדה בחוף הים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

"הלב הפסיק לפעום"
אחרי שהתאוששה ממה שקרה לה, רוני החליטה לתפוס את מי שפגע בה. היא ביקשה להגיע לפגישה שקבע איתה, להקליט ביניהם את השיחה. "לא העזתי לחזור לחוף הילטון, שם הכל קרה. אח שלי הגיע איתנו וביקש שאראה לו מי זה. פתאום אח שלי וחבר שלו נעלמו לי. ואני רואה שוטרים, ואת אחי רץ אליי, מתנשף כולו ואומר לי, 'מצאנו את הבנאדם שעשה לך את זה'. הרגשתי שכל הגוף שלי רועד, שאני בהתמוטטות. 'תפסנו אותו מציף נערה על פני המים'. דאגתי לה ורצתי לשם. זיהיתי אותו. הוא ישר הפנה את המבט חזרה לשוטר".
מאז המקרה רוני לא מצליחה להירגע. היא פירסמה את סיפורה בפייסבוק ותוך יממה כתבו לה נשים נוספות רבות שעברו את אותה חוויה. מאז שנתפס לפני כשבועיים הצטברו עוד ועוד עדויות. בימים האחרונים הצטברו עדויות רבות גם במערכת "24 שעות" - אחת מהן היא של לורן, בת 20, שפגשה ככל הנראה באותו אדם לפני שנתיים, אחרי שהגיעה כתיירת מלונדון לישראל.
"זה קרה בסוף אוגוסט לפני שנתיים, הייתי בת 18", היא מספרת. "מאז המקרה חשבתי שבטח זאת הייתה תאונה, שהוא לא התכוון לגעת בי ככה. אבל כשראיתי את הפוסט של רוני הלב שלי הפסיק לפעום".
איך הוא תקף אותך? "ישבתי עם חברות שלי בחוף פרישמן ואחרי זמן מה נכנסתי לים. פתאום מתקרב אליי הבחור הזה, ומדבר איתי באנגלית. הוא סיפר שהוא פרופסור באוניברסיטה כלשהי. אני אדם רוחני, והייתי מאוד תמימה. הוא קרא לי בכף היד ואז הוא אמר, 'תשכבי ואני אחזיק אותך. זה יקרב בינינו, והאנרגיה תעבוד טוב יותר. הייתי צעירה והקשבתי לו. הוא שאל אם אני יהודייה ואמרתי שכן, הוא אמר, 'את אחותי, כולנו קרובי משפחה'. הוא אמר לי לעצום עיניים ולהגיד דברים שעכשיו נשמעים לי לא הגיוניים, שאיבדתי מישהו קרוב, וזה לא היה נכון. חלק מהדברים שאמר, שהיו גנריים, היו נכונים. ואז הוא התחיל לגעת בחלק העליון של הגוף שלי, בזרועות, וירד למטה לירכיים ולישבן. חשבתי שזאת הדרך שלו לתמוך בי, הוא המשיך לדבר והרגשתי את איבר המין שלו על הירך שלי".
הבנת מה קורה לך? "פה כבר הבנתי ואמרתי לו שאני צריכה לחזור לחברות שלי, שהן בטח מחפשות אותי. הוא התעקש ותפס אותי, ובסוף ביקש שאחזור למחרת לאותה נקודה וניפגש, ואמר שאביא תמונה של מישהו מהמשפחה כדי שיתפלל למענם. הוא סיים את זה בזה שאסר עליי לספר לאחרים. 'אם תספרי למישהו על זה', אמר, 'משהו רע יקרה לך. משהו ממש רע".
לורן עזבה את הגבר המבוגר, וכשראתה את חברותיה התקשתה לשתף אותן במה שקרה. "הן רצו לדווח למשטרה אבל נשאר לנו שבוע של חופשה ואמרתי שאולי זה היה משהו תמים. באותו שבוע הרגשתי ממש רע והגעתי לבית החולים, וחשבתי שאולי זה בגלל שסיפרתי לחברות שלי. הייתי מאוד פגיעה, תיירת שלא מבינה עברית. אני מחוברת לישראל, וזה לא היה צריך לקרות".
שירה (שם בדוי) הייתה חיילת כשפגשה את המטרידן מחוף הים. זה קרה לפני עשור, בזמן שהייתה בחוף הים עם חברה. "פגשנו אותו בים, והבנתי שהוא סוג של מתקשר", היא נזכרת. "הוא ביקש שניכנס לים אחת אחרי השנייה, והתחיל לספר לי שסבתא שלי, שנפטרה שנתיים קודם לכן, כל הזמן נמצאת מעליי ושומרת עליי. תוך כדי אני מרגישה את איבר המין שלו מתחכך בי. לא הבנתי כל כך מה מתרחש, הוא נתן לי לצוף על הגב, והרגשתי אותו עובר עם האיבר שלו על כל הגוף שלי. כשיצאתי חברה שלי סיפרה שגם לה הוא עשה את זה וקבענו שלא נדבר על זה שוב לעולם".
אמלי (שם בדוי) פגשה בו לפני שנה. "זה היה יומיים לפני החתונה שלי", היא נזכרת. "היינו בחוף בוגרשוב עם המשפחה שלי ושל בעלי. אני שוכבת על כיסא שיזוף ופתאום לא רואה את אמא שלי. נבהלתי כי היא לא מדברת עברית וחששתי שהיא הלכה לאיבוד. אני נכנסת לים ורואה שהיא מדברת עם בנאדם מבוגר. התקרבתי אליה ושאלתי אותה בצרפתית 'מה קרה?' והיא אמרה שהוא התחיל לדבר איתה ולעשות לה מסאז'. שאלתי אותה, 'מה את עושה מסאז' עם בנאדם שאת לא מכירה?'
"הוא דיבר אליי והיה מאוד נחמד, גרם לי להשתחרר ולהרגיש בנוח, אמר לי שיש לו משרד של רפלקסולוגיה בירושלים. ופתאום הפוקוס עבר מאמא שלי אליי. אני בדרך כלל לא מדברת עם זרים אבל זה הפך להיות נחמד לדבר איתו. הוא אמר שהוא יכול להפיג את הלחץ, הוא שם אותי ככה על המים, והתחיל לעשות לי מסאז' ברגליים. זה היה מוזר, אבל אמרתי, מה יכול לקרות, אני בים. חשבתי שאולי באמת יש לו כוחות כאלה. תוך כדי שדיבר הוא נגע בי בבטן וברגליים, ובעלי שראה אותנו מרחוק התעצבן. נבהלתי".
מורן (שם בדוי) היום בת 33. גם היא הוטרדה על ידו לפני שמונה שנים, "בחמי געש". "אני ואמא שלי היינו במים, הוא התקרב ואמר שהוא מתקשר שיכול לראות דברים. חשבנו שזה שטויות אבל הוא התחיל להגיד דברים אמיתיים על אנשים שאנחנו מכירות, וזה התחיל לרתק אותנו. וכשהיינו מרותקות, הוא אמר בואו ננקה את האנרגיות, יש לכן אנרגיות רעות. הוא התחיל לגעת בי ואז הרגשתי את איבר המין שלו על הירך שלי. הוא ניסה לכוון אותו ואני כל פעם זזתי. זה לקח כמה דקות. הוא אמר לי, 'הדבר היחיד שיכול לנקות את ההילה שלך, זה לשכב איתי'. אמרתי לו שאני לא מוכנה".

"בואו להגיש תלונה"

עם מעצרו של המטרידן מחוף הים, נכנסה לתמונה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. סוליציאנו שוחחה עם רוני, אחת הקורבנות, כבר בהתחלה אחרי שסתיו שומר, אחד העדים למעצר בחוף הים, קישר ביניהן. "הוא ניסה לברוח אז התקרבתי אליו ושכנעתי אותו לצאת איתי מהמים", הוא מספר. "שוטר שהוריד את המדים התקרב אלינו ועצר אותו".
"אני מלאת הערכה על הפנייה של סתיו אלינו לאיגוד לאור ההבנה שמדובר בגבר שבאופן סדרתי ניסה לפגוע בצעירות", אומרת סוליציאנו. "העובדה שהוא לא עמד מנגד, אלא התערב, יזם וסייע לצעירה, מעוררת הערכה והשראה. מאז האונס באילת יש התעוררות אדירה ואני מקווה שגברים ונשים, צעירים ומבוגרים, לא יעמדו מנגד אלא ימנעו עד כמה שניתן את הפגיעה הבאה".
ממשטרת מחוז תל־אביב נמסר: "החקירה עדיין מתנהלת, לא התקבלו פרטים על נפגעות אחרות או תלונות נוספות. המשטרה קוראת לכל מי שנפגעה או מי שהיו עדים למקרה דומה, להגיע למשטרה ולהגיש תלונה או למסור עדות".
תגובת עו"ד תמיר סולומון, המייצג את החשוד: "מרשי מצר על כל פגיעה שנגרמה למי מבין המתלוננות, אלא שאין בינו ובין המתואר בתלונות שבכתבה כל עניין והקשר. מרשי עוכב ונחקר לפני ימים אחדים ושוחרר לביתו. אין ספק כי מדובר בטעות זיהוי מצערת אשר אין בה כדי לנחם על האירועים המתוארים בכתבה. אנו תקווה כי האירוע החקירתי ימוצה תוך הקפדה על כבודו של מרשי וזכויותיו, בעיקר מפני הפניית אצבע מאשימה שמקורה בטעות זיהוי ברורה".
קו הסיוע לנפגעות תקיפה מינית 1202. קו הסיוע לנפגעי תקיפה מינית 1203.