אחד הרגעים החשובים של יום ההשבעה לנשיאות ארה"ב הוא מסירת "הפוטבול הגרעיני" – המזוודה שמכילה את הקודים שדרושים לנשיא כדי להורות על שיגור נשק גרעיני. בדרך כלל המזוודה מועברת לידי הנשיא הנכנס בטקס ההשבעה בקפיטול בוושינגטון.
לאורך הכהונה חיילים שמלווים את נשיא ארה"ב נושאים את המזוודה, ששוקלת 20 ק"ג. בתוך המזוודה נמצא "הביסקוויט הגרעיני", כרטיס פלסטיק בגודל של כרטיס אשראי, שמכיל את הקודים שהנשיא צריך לדעת כדי להורות על שיגור נשק גרעיני. במקרה שהנשיא מחליט לבצע מתקפה גרעינית הוא מחויב להציג את הצופן המזוהה עמו בפני הפנטגון.

2 צפייה בגלריה
המזוודה החשובה בעולם. "הפוטבול הגרעיני" של ארה"ב
המזוודה החשובה בעולם. "הפוטבול הגרעיני" של ארה"ב
המזוודה החשובה בעולם. "הפוטבול הגרעיני" של ארה"ב
(צילום: AP)
דונלד טראמפ יחרים את טקס ההשבעה של ג'ו ביידן וימריא לפלורידה שעות ספורות לפני ההשבעה, שתהיה ב-12:00 שעון וושינגטון (19:00 שעון ישראל). זו הפעם הראשונה מאז שארה"ב הפכה למדינה בעלת נשק גרעיני שבה הנשיא היוצא לא מגיע לטקס של מחליפו. מכיוון שהמזוודה צריכה להיות בקרבת הנשיא בכל רגע נתון, וטראמפ ימריא לפלורידה כשהוא עדיין מכהן כנשיא, בממשל נדרשו למצוא פתרון.
לארה"ב יש כיום שלושה "כדורי פוטבול גרעיניים". אחד מהם שמור לנשיא כשהוא יוצא מהבית הלבן, השני לסגן הנשיא והשלישי מאוחסן בבית הלבן. גורם אמריקני אמר ל-NBC שחייל ילווה את טראמפ לפלורידה עם אחת המזוודות, ושטראמפ יוכל להורות על תקיפה גרעינית עד 11:59:59 שעון וושינגטון. ב-12:00 ימסור חייל נוסף מזוודה גרעינית שנייה לביידן בקפיטול, והחייל שנשלח עם טראמפ לפלורידה יחזור עם "הפוטבול הגרעיני" לבירה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן  דונלד טראמפ
ג'ו ביידן  דונלד טראמפ
(צילום: AFP, רויטרס)
כבר בשעה 08:00 שעון וושינגטון (15:00 שעון ישראל) טראמפ יערוך לעצמו טקס פרידה בבסיס חיל האוויר אנדרוז, ומשם ימריא לאחוזתו בפלורידה. החלטתו לעזוב מוקדם כל כך, ארבע שעות לפני השבעת ביידן, נובעת בין השאר מהעובדה שלפלורידה יטוס במטוס הנשיאותי, "אייר פורס 1", וזה צריך לשוב לוושינגטון עד 12:00, אז יפקעו סמכויותיו כנשיא ויעברו לידי ביידן.