ראש העיר תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, התייחס בריאיון באולפן ynet להצהרת שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמש (יום ב'), שקרא לאיחוד והכריז כי הוא מוותר על ההובלה "כדי שביבי יילך".
"גנץ טעה. הוא טעה גם עכשיו, כי פוליטיקה לא מנהלים מעל גלי האתר", אמר חולדאי. "אני הולך לייצר חיבורים והיו חיבורים. זו מן הכרזה, 'אני רוצה להיות זה שמאחד'. אפילו לא שמעתי מגנץ שהוא רוצה להיות חלק מהדבר הזה".
4 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
"לא מוותר, אני הכי מתאים להוביל". חולדאי
(צילום: הדר יואביאן )
חולדאי אמר כי לפי אחד הסקרים האחרונים, הוא צריך להיות זה שיוביל את הגוש. "אני בונה את ראשות הגוש כאשר כולם יהיו ביחד. ככה אני רוצה. על זה אנחנו מנהלים את המשא ומתן, על זה אנחנו מדברים", הוא אמר.
- אתה מספר 1? אתה לא זז מזה? "אני לא זז משום דבר עד שדברים לא קורים. כל חיי קיבלתי מצב נתון והלכתי לשנות אותו. ועדיין אני מתכוון לו. וכל מי שרוצה לדבר, יודע לדבר, כולם מדברים עם כולם כל הזמן".
- אתה ולפיד תצטרכו להגיע להבנות, מי מוביל? האם חולדאי יהיה מוכן לוותר על המקום הראשון אם יתברר שלפיד יכול להביא יותר מנדטים? "אני כרגע לא נמצא בשלב של לוותר או לא לוותר. ליאיר יש זמן. הציבור חושב שאני הכי מתאים להוביל את הגוש, אני צריך להוביל את הגוש. בעוד קדנציה אני הולך".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"טעה". גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
חולדאי אמר כי המטרה שלו היא "לשקם ולהציל" את הדמוקרטיה ואת הכלכלה. לדבריו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד "לא הצליח להוביל את הגוש בצורה רצינית" עד כה. "מי שיש לו את התכונות כרגע לעשות את, זה אני. עם זה אני הולך ועם זה אני משכנע את הציבור", הוא אמר.
הוא הוסיף כי הוא מוכן לשבת בממשלה עם כל אחד מלבד בנימין נתניהו, כולל גדעון סער ונפתלי בנט. "אני יושב עם ש"ס, אני יושב עם אגודה, אני יושב עם הליכוד, אני יושב עם כולם. אנחנו נמצאים במדינה דמוקרטית שבה צריך תמיד לאפשר לכולם לשבת אחד עם השני ועל פי כוחם הפוליטי הם קובעים מה הולך לקרות", אמר חולדאי.
- תסכים לקיים בחירות פנימיות לראשות המפלגה? "נעשה בקדנציה הבאה מערכת של בחירות במפלגה. זה בדיוק ההבדל בינינו ובין אחרים. ואם אני מדבר על לפיד, עם כל הכבוד, כבר הרבה מאוד שנים אין אצלו דמוקרטיה. ובוגי עזב, וחברו הטוב שלח עזב, ככה אתה מאבד את היכולת שלך לדבר על דמוקרטיה".
4 צפייה בגלריה
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
"אין לי דרך להכין יורש". גמזו
(צילום: מוטי קמחי)
חולדאי התייחס גם לטענות שהוא מתואם עם פרויקטור הקורונה הקודם רוני גמזו שירוץ לראשות העיר תל אביב. "אין לי דרך להכין יורש", אמר חולדאי. על המצב בדרום העיר אמר: "יש בה פריחה אדירה, גם בתי ספר שמקבלים יותר שעות, גם מתנ"סים מסובסדים, גם הכבישים, המדרכות, הכול. כל פעם מנצלים את העובדה שממשלת ישראל זרקה במרכז תל אביב 50 אלף פליטים, מהגרי עבודה, יצרה אי שזועק לשמיים, שאני צריך לטפל בו לבד.
"דרום תל אביב מושקעת, פורחת, יש תנופת בנייה אדירה שם", הוא הוסיף. "אין עיר שמטפלת באלה שבמצוקה כמו תל אביב. כל חיי לא חייתי בתל אביב, אני לא תל אביבי. גדלתי בקיבוץ חולדה, עבדתי קשה כל חיי, נדדתי עם ילדיי בכל בתי הספר".
- כשאמרתי לך פעם שאתה קפיטליסט כמעט הפכת עליי את השולחן. "נכון".
- אתה לא קפיטליסט? "בוודאי שלא. אני בדיוק זה שבא ואומר היום לעם ישראל שהנה זו התוצאה, כשהגיעה הקורונה הכול קורס, רואים ששום דבר לא משתנה. חייבים להעביר את העוצמה ואת הכוח והסמכויות לשלטון המקומי כדי לנהל, כדי שהאזרח יקבל שירותים יותר טובים".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
"חייבים להגביל את הכהונה כדי להגן על הדמוקרטיה". נתניהו
(צילום: מרים אלסטר)
חולדאי, שמכהן כראש העיר תל אביב 22 שנה, אמר כי יתמוך בהגבלת כהונת ראש הממשלה. "ראינו מה קרה לארדואן אחרי שנים שהיה דמוקרט והפך להיות דיקטטור", אמר חולדאי.
- אתה משווה את נתניהו לארדואן? "בהיבט של הסיכון לדמוקרטיה זה לא משנה האיש, מדובר פה על השיטה. ולכן, כמתכון להגנת הדמוקרטיה למדנו שחייבים להגביל את הכהונה. לעומת זאת, בשלטון המקומי, אין סיכון למדינת ישראל.
"ביבי עושה עכשיו דברים שעשה בעבר ארדואן. להגביל את בית המשפט העליון, להגביל את החוקה, להכניס סעיפים שנותנים כוח. כל הדברים האלה, אם לא נשים לב, נמצא את עצמנו במדינה שאיננה דמוקרטית. לכן אני בעד להגביל לשמונה שנים, לשתי קדנציות. מי שלא מבין את הקשר למה שקרה בטורקיה ומה שקרה בארה"ב שהייתה כמעט הפיכה, הוא סיכון לדמוקרטיה".