צעיר בן 19 מירושלים נעצר אמש (יום ד') בחשד שתקף נהג אוטובוס של חברת קווים במודיעין עילית. מהמשטרה נמסר הבוקר כי מחקירה ראשונית עולה כי התקיפה אירעה לאחר שהנהג סירב לדרישתם של החשוד וחבריו להמתין לאדם נוסף שעמו הם רצו לנסוע באוטובוס. בתגובה, כך אמרו במשטרה, מנעו החשודים את סגירת דלתות האוטובוס ותקפו את הנהג.
במשטרת מחוז יהודה ושומרון מסרו כי החקירה נמשכת, וכי צפויים מעצרים נוספים. המעצר נעשה לאחר שבארגון נהגי האוטובוסים הפיצו תיעוד מאירוע התקיפה, שבו נראית זכוכית סמוך למושב הנהג מנופצת. בארגון אמרו כי הנהג העיד שחמישה אנשים שעלו לאוטובוס תקפו אותו "קשות", בין השאר בעזרת אבנים. הנהג נפצע ופונה לטיפול רפואי בבית חולים, וכעת נמצא בביתו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד של האוטובוס לאחר התקיפה
תיעוד של האוטובוס לאחר התקיפה
הזכוכית נופצה. תיעוד של האוטובוס לאחר התקיפה
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים ההסתדרות הלאומית)
בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית בירכו את המשטרה על המעצר וקראו להגשת כתב אישום חמור נגד החשוד, אך ציינו כי "רק הכרה בנהגים כעובדי ציבור ישימו סוף למציאות ההזויה בה נהגי האוטובוסים הפכו לבשר תותחים".
התקיפה הזו מגיעה על רקע שורה של אירועים דומים לאורך השנים האחרונות, שבהם הותקפו נהגים בתחבורה הציבורית ברחבי ישראל. גם במהלך הפרעות האחרונות בערים המעורבות היו אוטובוסים והנהגים שלהם מטרה לפגיעה בחלק מהמקרים.