בעקבות ההסלמה הביטחונית והפרעות ברחבי ישראל, ובעיקר בלוד, דרשו הלילה (יום ד') שרים בקבוצת הוואטסאפ של שרי הממשלה לכנס בבהילות ישיבת ממשלה כדי לקבל עדכונים והבהרות. בתגובה חסם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן את האפשרות להגיב בקבוצה. מאוחר יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על "מצב חירום מיוחד" בלוד ועל כניסת כוח מג"ב לעיר.
השר אופיר אקוניס (הליכוד) תהה בקבוצה: "מישהו יכול לעדכן את שרי הממשלה מה קורה בלוד?". השרה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) כתבה: "בעיקר תמונות קשות. ראש העיר חסר אונים. אשמח לקבל עדכון רשמי לממשלה". אקוניס השיב לה כי "העדכון זה למליאת הממשלה".
3 צפייה בגלריה
ההפגנות בלוד
ההפגנות בלוד
מהומות בלוד
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
רכב שרוף בעימתים בלוד
רכב שרוף בעימתים בלוד
עשרות מכוניות הועלו באש
(צילום: עמית שעל )
3 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"מישהו יכול לעדכן את שרי הממשלה?". אופיר אקוניס
(צילום: קובי קואנקס)
השרה גילה גמליאל (הליכוד) שאלה מדוע לא מכניסים כוחות צבא ללוד: "ראש העיר מגדיר מלחמת אזרחים ואיבוד שליטה. זה אכן מחייב עדכון במליאת הממשלה לגבי איך מונעים את האנרכיה הזו, לא רק בלוד אלא גם בעוד מקומות. מה עם הכנסת הצבא ללוד, היכן זה עומד?". אקוניס התעקש: "מבקש לכנס את הממשלה כדי לקבל עדכונים לגבי כל הגזרות".
אך כאמור, מזכיר הממשלה ברוורמן חסם את האפשרות של שרים להגיב בקבוצה, והסתפק בהודעה: "הקבוצה נחסמה".
מאוחר יותר סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום דיון ביטחוני על הכרזת "מצב חירום מיוחד" בלוד בעקבות המהומות בעיר. נתניהו הנחה "לפעול ביד קשה עם מפירי החוק והסדר ולעבות את הכוחות בשטח במטרה להשיב לעיר את השקט והסדר בהקדם האפשרי". השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע שהוא יפעיל את סמכותו בעניין לאלתר. בנוסף סוכם שפלוגות מג"ב מיהודה ושומרון יגיעו לערים המעורבות עוד הלילה. מחר בשעה 21:00 יתכנס הקבינט הביטחוני בקריה בתל אביב.