2 צפייה בגלריה
משה לוי רוכב האופניים שדרס קשיש למוות
משה לוי רוכב האופניים שדרס קשיש למוות
משה לוי בבית המשפט
(צילום: רענן בן צור)
משה לוי, תושב חדרה בשנות ה-60 לחייו, דרס באוקטובר 2017 קשיש בעת שרכב על אופניים חשמליים. בהמשך הולך הרגל נפטר מפצעיו. ביוני אשתקד ולוי הורשע - באופן תקדימי - בגרימת מוות ברשלנות.
היום (ה') קבע בית המשפט לתעבורה בעיר את גזר דינו: ארבעה חודשי עבודות שירות, חצי שנת מאסר על תנאי ושלילת רישיון נהיגה למשך חמש שנים. בנוסף הוא ישלם פיצוי בסך 4,000 שקלים למשפחת המנוח.
בכתב האישום שהוגש נגד לוי תיארה פרקליטות מחוז חיפה את את שאירע: באוקטובר 2017 נסע הנאשם על אופניים חשמליים בחדרה ופגע בקשיש בן 88, שהחל לעבור את הכביש במעבר חציה. הקשיש נפצע ופונה לבית החולים, ומת מפצעיו לאחר כשלושה שבועות.
2 צפייה בגלריה
משה לוי רוכב האופניים שדרס קשיש למוות
משה לוי רוכב האופניים שדרס קשיש למוות
משה לוי. התנצל בשלב הטיעונים: "לא באשמתי"
(צילום: רענן בן צור)
במהלך משפטו טען לוי כי הולך הרגל נכנס לכביש במפתיע, אולם השופט שלל טענה זו. לדברי הנאשם, הוא הופתע משום שהסתכל על הכביש ולא על המדרכה שעליה עמד המנוח. השופט ציין כי הנאשם לוי שינה את גרסאותיו כמה פעמים, וקיבל את עמדת בוחן התנועה. לעמדת הבוחן, רק במקרה של גורם הפתעה מכניסת המנוח לכביש לא היה לנאשם די זמן לבלום.
בפסק הדין שניתן בשנה שעברה קבע השופט אלכס אחטר כי לנאשם היה די זמן ומרחב לעקוף את הולך הרגל ולא לפגוע בו - גם אם הופתע. "התרשמתי שהנאשם חש חרטה גדולה לנוכח התאונה ותוצאותיה הקשות, אולם גרסתו כי המנוח קפץ עליו והפתיע אותו מבלי להשאיר לו יכולת לבלום לא מקובלת עליי", הבהיר השופט, וציין כי המהירות שבה נסע הנאשם (24 קמ"ש) לא הייתה סבירה בנסיבות האירוע.
"בעוד שעדויות התביעה אמינות עליי, מגובות בדו"חות, בחישובים ובעלות הגיון פנימי", סיכם השופט, "הרי שטענות ההגנה אינן יוצרות ספק סביר ואילו הנאשם סותר עצמו רבות בנקודות מהותיות. בנוסף, גרסת הנאשם כאילו שהמנוח קפץ עליו כשני מטרים בעת שהיה במעבר החציה - איננה מתיישבת עם המציאות. משכך, ניסה בא-כוח הנאשם להיתלות במחדלי חקירה אלו ואחרים. ואולם, מצאתי שאין במחדלים אלה די כדי לבסס ספק סביר בדבר אשמת הנאשם".
בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על לוי שמונה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, שלילת רישיון ופיצוי למשפחת הקשיש. עורך דינו של לוי ביקש להסתפק בארבעה חודשי עבודות שירות. הנאשם עצמו אמר בדיון :"אני מבקש סליחה מהמשפחה, מתנצל על מה שקרה. זה לא באשמתי. אני לא יודע מה להגיד".