1 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: מרק ישראל סלם ג'רוזלם פוסט)
עכשיו זה המבחן שלכם, בנימין נתניהו ובני גנץ. בשעה שהקיטוב בעם מעמיק והולך, והחברה הישראלית שסועה ומפולגת מתמיד, ביד שלכם מונחת המפה לעתיד ילדינו. זה כבר לא עניין של פוליטיקה, ובמשבר הזה אין ימין או שמאל. יש כאן תשעה מיליון אזרחים ואזרחיות שזקוקים להנהגה מאחדת שלוקחת אחריות.
מיליון ישראלים מובטלים מביטים כעת באימה על גורלם ומרגישים שהמדינה הזאת בגדה בהם. בגרון חנוק ובתחושת חוסר אונים, הם רואים כיצד תקוותם האחרונה נבזזת על ידי פוליטיקאים שאיבדו את הבושה. בשעה שקברניטי המדינה קוראים לעם להצטופף מתחת לאלונקה, הם נוהגים ברוחב לב כלפי עצמם. ביד אחת קפוצה מחזיקים את צינור החמצן של המשק והיד השנייה כבר מזדחלת עמוק לתוך הכיס של כולנו כדי לשלוף משם מיליארדי שקלים לטובת מערכת בחירות מיותרת.
בתקופת משבר כלכלי מהחמורים ביותר שידעה המדינה, מהלך בחירות שלא נועד לייצר פתרונות אמיתיים הוא פריבילגיה של מנהיגות שמנותקת מהעם שלה. די למלחמות האגו, אתם חייבים להתעורר.
מערכת בחירות נוספת לא תפתור את בעיית הקורונה. היא לא תציל את מאות העסקים שקורסים, לא תוציא מהייאוש את עולם התרבות, ולא תיתן מזור למאות אלפי משפחות שלא יודעות איך לסגור את החודש. סבב בחירות נוסף בעת הנוכחית הוא שיבוש מוחלט של ערכי הדמוקרטיה, תוך ניסיון לחלץ לגיטימציה מהציבור. כל זה בשעה שהחלשים ביותר בחברה הישראלית מאבדים את אחיזתם ונשמטים לזרועותיו של גורל לא ידוע.
תודה רבה, אבל לא תודה. הפעם אנחנו מוותרים על החגיגה. אנחנו מוותרים על תשדירי התעמולה, על גדודי הפרשנים, על האסמסים והציוצים, ועל הגרפים התלת ממדיים בחדשות. אנחנו מוותרים על ההשמצות האישיות, על נאומי הניצחון ועל ההבטחות לישראל חזקה. דמיינו שרק לפני שלושה חודשים קיבלתם מהעם הזה במתנה את הממשלה הכי גדולה בתולדות ישראל. עכשיו הפסיקו לדמיין ותתחילו לעבוד.
אם יש לכם מיליארדי שקלים עודפים בקופת המדינה, השקיעו אותם בחילוץ המשק, בשיקום מקומות העבודה, בחיזוק מערכות הבריאות והחינוך ובאיחוי השסעים של חברה שנקרעה לגזרים.
בפעם הבאה שאתם מתיישבים על שולחן הממשלה או מול מצלמות הטלוויזיה, עליכם לזכור שיש עם בקצה. עם שבניו ובנותיו עובדים קשה, משלמים מסים וממלאים חובות אזרחיות רבות כדי שאתם תוכלו להמשיך ולמשול. לוחמי אש ואחיות, מורים ועובדות סוציאליות, אימהות ואבות ששולחים את ילדיהם לצבא ותלמידים צעירים שיוצאים לעבוד בחופשת הקיץ כדי לעזור בכלכלת המשפחה. הישראלים מוכנים לתת הכול למדינה הזו והמשימה שלכם היא רק להאיר את הדרך. אל תחשיכו את ישראל בבחירות מיותרות.
  • ארנון בר-דוד הוא יו"ר ההסתדרות
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com
פורסם לראשונה: 11:33, 11.08.20