אלו הבסיסים האדומים בצה"ל: צה"ל פרסם את רשימת "היחידות האדומות", שבהן רמת התחלואה גבוהה. הבסיסים האדומים כוללים את בית הספר לקצינים בה"ד 1, שבו התגלו יותר מ-100 חיוביים לנגיף הקורונה, וכן את גדס"ר גבעתי, בה"ד 10 של חיל הרפואה, בה"ד 15 של אמ"ן, בה"ד 7 של אגף התקשוב, חטיבת החילוץ וההצלה, גדוד טנ"א 653 של חיל הטכנולוגיה והאחזקה, מספן מודיעין בחיל הים, חטיבת החילוץ וההדרכה ומפקדת פיקוד ההכשרות.
"יחידה אדומה היא יחידה שבה משרתים לפחות 300 חיילים וחיילות, ואחוז החולים בה ביחס למספר המשרתים הוא הגבוה ביותר. יחידה ירוקה מוגדרת כיחידה ללא חולים בכלל. בצה״ל קיימות יחידות ירוקות רבות. היחידות המוצגות ברשימה נבחרו על פי גודלן.
צה"ל גיבש את רשימת היחידות האדומות והירוקות כחלק ממהלך ביקורת נרחב שבוצע בהנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי, ומתבצע בכלל צה"ל בימים אלו במטרה לשפר את העמידה בהנחיות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
היחידות ה"ירוקות" וה"אדומות" בהתמודדות עם הקורונה בצה"ל
היחידות ה"ירוקות" וה"אדומות" בהתמודדות עם הקורונה בצה"ל
היחידות האדומות, וחלק מהיחידות הירוקות
לצד זאת, פרסם צה"ל רשימה חלקית של הבסיסים והיחידות הירוקות, ובהם: רמת דוד, ניצנים, אוגדת הגליל, מפקדת חיל הרפואה, בא"חי כפיר, צנחנים, וגבעתי, בסיס הטכני של חיל האוויר, ביה"ס לטיסה, מחנה צאלים ועוד.
בולטת בתחלואה גבוהה היא חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, שחייליה הוקפצו ראשונים לפעול בשטח, בחזית המגיפה, בערים האדומות.