שושנה שכטר, ישראלית בת 38 שמתגוררת בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד בארצות הברית, הגיעה הבוקר (יום רביעי) בטיסת אל על מניו יורק כדי לבקר את אביה שמאושפז בבית חולים במצב קשה. למרות שהיא אמרה לנציגים בטרמינל 3 שהיא מחוסנת - היא נלקחה בכפייה למלונית קורונה של פיקוד העורף. "הייתי שלושה ימים בדרכים כדי להיות לצד אבא שלי אבל נתקלתי באטימות רבה. אין עם מי לדבר", היא אמרה בייאוש. תיעוד האירוע - בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
"אטימות, אין עם מי לדבר". שושנה שכטר
(צילום: חו"ל מהודר)
סיפורה של שכטר מתרחש כשברקע החלטת הממשלה לאפשר לנוסעים שנחתו בארץ להשתחרר לבידוד ביתי בכפוף להסכמה לענוד צמיד אלקטרוני ולהוריד את יישומון "הסכמון" לטלפון הנייד.
2 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
מתוך התיעוד
(צילום: חו"ל מהודר)
בתיעוד נראה שוטר נוזף בשכטר וצועק לעברה "קדימה", למרות שהיא מבקשת ממנו פעם אחר פעם "קצת אנושיות". בשיחה עם ynet אמרה שכטר כי לפני שהגיעה ארצה היא חוסנה בארה"ב אך בקשתה לבצע בדיקה סרולוגית שתוכיח זאת נתקלה באטימות, כלשונה.
"אני מבינה שהיו הרבה זיופים עם תעודות של חיסונים בישראל", היא אמרה. "כל מה שביקשתי זה שיעשו לי בדיקה שתוכיח שאני מחוסנת, כי את המסמכים שלי הם לא מוכנים לקבל. כיום אפשר לעשות בדיקה סרולוגית רק דרך קופות החולים ואני כאזרחית ארה"ב לא יכולה לבקש את הבדיקה הזאת באופן פרטי. לכן גם לא רציתי להתפנות למלונית כי ברגע שאכנס לשם - אף אחד לא יקשיב לי".
כשהיא נסערת, גוללה שכטר את הסיבות שבעטיין נאלצה להגיע לישראל בבהילות. "אבי מאושפז בבית חולים במצב קשה מאוד. הרופאים קראו לי להגיע מהר אז עליתי על המטוס הראשון שהיה. אני יודעת שעוד מעט הכול הולך להתבטל ועוד יומיים כבר לא תהיה ועדת חריגים ובדיקות ואישורים, כך שאני יכולה לפספס את אבא שלי בגלל מה שעושים כאן".