1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה אתמול (יום ג') שני אחים ואדם נוסף בחשד שעמדו מאחורי מתקפת סייבר נגד לקוחות בנקים בישראל וגנבו מאות אלפי שקלים. היום הוארך מעצרם בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.
במאמץ משותף של המשטרה ומערך הסייבר הלאומי, עצרו חוקרי מחלק הסייבר ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז מרכז את האחים, בני 32 ו-30 מרעננה וכפר יונה, וחשוד נוסף בן 44 מבת ים.
השלושה חשודים שגנבו זהויות של לקוחות בבנקים מרכזיים בישראל והצליחו לגנוב מאות אלפי שקלים. החקירה החלה לפני כמה חודשים, בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של לקוחות אל סניפי הבנקים שבהם מתנהלים חשבונותיהם. הם דיווחו על פעולות ומשיכות כספים חריגים. הדבר עורר את חשד הבנקים והם פנו למערך הסייבר בלהב 433 - שהחל להתחקות אחר החשודים.
לפי החשד, השלושה העלו לשרת בחו"ל דף שהתחזה לעמוד כניסה של הבנק ושלחו מסרונים עם הודעה ובה התראה שלפיה אם לא ינקטו צעד כלשהו בלחיצה על הקישור שנשלח להם - ייחסם חשבונם.
החשודים המתינו שהקורבנות יזינו את שם המשתמש והסיסמה שלהם בעמוד הפיקטיבי שיצרו - וכך קיבלו גישה לחשבונות. הם משכו לכאורה מזומנים מכספומטים ללא כרטיס, וכן העבירו כספים במסגרת רכישת סחורות יקרות-ערך.