2 צפייה בגלריה
אפרת
אפרת
ההתנחלות אפרת. אין ריבונות
אחרי שהבינו שהריבונות ירדה בינתיים מהשולחן, המתנחלים תוקפים את נתניהו על הקפאת אישורי הבנייה ביהודה ושומרון. "לא ייתכן שכבר חצי שנה אנחנו מחכים לאישורי בנייה", אמרו אתמול (שלישי) במועצת יש"ע.
מועצת התכנון העליונה (מת"ע), הגוף אשר מאשרר את תוכניות הבנייה ביהודה ושומרון, הייתה אמורה להתכנס השבוע אך הישיבה בוטלה. זאת לאחר שלא התכנסה לאישור תוכניות מאז חודש פברואר האחרון - רגע לפני הבחירות האחרונות - על אף ההבטחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמת"ע תתכנס אחת לשלושה חודשים. עד היום עוד לא פורסם אפילו סדר היום של ישיבת המועצה. "אנו דורשים מראש הממשלה לכנס את ישיבת המת"ע באופן מיידי", אמרו ראשי המתנחלים.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו בכנסת השבוע. המתנחלים כועסים
(צילום: מורן אזולאי)
בשבועות האחרונים נדחתה ישיבת המת"ע מספר פעמים, ככל הנראה בהוראת נתניהו, מה שיוצר הקפאה תכנונית דה-פקטו בכל שטחי יהודה ושומרון. זאת בנוסף לביטול החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.
גורם ביטחוני מוסר כי עד עתה לא התקבל במנהל אישור דרג מדיני לקדם את התוכניות ולכן הוועדה לא מכונסת. במקביל, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", בשבוע שעבר אושרו תוכניות לשיפור תשתיות המחברות את יישובי עוטף ירושלים לבירה.
בסל האישורים נמצאות כ-5,500 יחידות דיור שאמורות לעלות לאישור וכבר מחכות זמן רב – כחצי מהן אמורות לעבור אישור למתן תוקף ולבנייה מיידית.
במועצת יש"ע זועמים על הדחייה החוזרת ונשנית במתן אישורי הבנייה ואמרו: "כבר חצי שנה שלא אושרה אפילו יחידת דיור אחת באזור ואנו לא שומעים מאף אחד תאריך סופי לכינוס המת"ע. אנחנו מוצאים את עצמנו כעת בתקופה של הקפאת בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. ראש הממשלה דחה את הריבונות, אז צריך לעבור למעשים בשטח ולבנייה באופן חופשי, ללא אישורים מדיניים והגבלות שאין בשאר חלקי מדינת ישראל".
מנגד, גורמים המעורים בנושא אמרו כי "בימים אלו מתבצעת עבודת מטה לאישור תכניות בנייה בוועדת התכנון. התוכניות יובאו בתקופה הקרובה לאישור הוועדה".