המידע השגוי המופץ ברשתות החברתיות בנוגע לחיסונים עולה בחיי אדם. אביב בן זיקרי איבד את אביו, עו"ד רפאל בן זיקרי (61), אב לארבעה מהיישוב עלי שבשומרון שנפטר שלשום (יום ד') בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. גם אשתו חדווה (62) נדבקה בקורונה, ואתמול אושפזה בבית החולים שערי צדק בירושלים. אביב (36) סיפר שהוריו העדיפו לחכות כי חששו מהחיסון: "יש המון דיסאינפורמציה שקשורה לחיסונים וזה השפיע עליהם. לפני כמה ימים דיברתי עם אבא והפצרתי בו להתחסן. מניח שאם היה בחיים היה הולך להתחסן".
2 צפייה בגלריה
רפאל בן זיקרי ז"ל| מבצע חיסונים בישראל
רפאל בן זיקרי ז"ל| מבצע חיסונים בישראל
עו"ד רפאל בן זיקרי נפטר מקורונה. מבצע החיסונים בישראל מתקדם ומעורר התפעלות בעולם
(צילום: AFP)
בן זיקרי, דמות מוכרת בעלי, הספיק לחתן בחצי השנה האחרונה שניים מילדיו. הוא שימש גבאי בבית כנסת מקומי ובני משפחתו סיפרו שהיה "האבא של היישוב". בנו אביב סיפר על הטרגדיה שפקדה את המשפחה: "אבא היה איש בריא. לא ידענו בכלל שהוא נדבק בקורונה כי לא אמר לנו. רק אחרי כמה ימים, כשמצבו התחיל להידרדר, הוא עדכן אותנו. הפצרנו בו שיילך לבית החולים אך הוא לא רצה. רק אחרי שמצבו החמיר הסכים ללכת".
בימים שבהם היה חולה שלח בן זיקרי הודעת וואטסאפ מסודרת לחבריו בבית הכנסת שבה נכתב מה עליהם לעשות אם הקורונה תכניע אותו. "לצערי הרב, נדבקתי בקורונה. היום התעלפתי. אני לא יודע איך זה ייגמר. אני מבקש שתשמור ותדאג לבית הכנסת שלנו. תבטיח לי. רוב המתפללים מחוסנים לכן לא צריך לעשות רעש. בעזרת השם יהיה טוב. אם לא ייגמר טוב, אני מבקש שתקימו ועד של שלושה אנשים, שיעורים לרפואתי יעזרו לי מאוד".
כבר אז, שבועיים לפני מותו הרגיש בן זיקרי כי הקורונה עלולה להכניע אותו. "לא דמיינו בכלל שדבר כזה עלול להתרחש. זה היכה אותנו בתדהמה. למשפחה יש כאב עצום. אבא היה עמוד התווך של כולנו. אין אחד שלא עזר לו ושלא נתמך בו. אי אפשר לעכל מה שאנחנו עוברים", סיפר הבן אביב.
כאמור, גם רעייתו של רפאל, חדווה, אובחנה כחולת קורונה. אתמול אושפזה ובני המשפחה מתפללים לשלומה. "אבא עסק באהבת חינם והיום במדינה אנחנו מתמודדים לא רק עם מגפת הקורונה אלא גם עם מגפת שנאת החינם. אבא היה בדיוק כזה שרצה להרבות אהבת חינם. רצה רק טוב ועזר לאנשים", אמר אביב. "לזכרו של אבי, בואו ננסה להיות טובים עם הסובבים אותנו. כך אבא היה רוצה שנלמד ממנו".

מבצע החיסונים הישראלי מתקדם

מבצע החיסונים הישראלי ממשיך לעורר התפעלות בעולם. כ-5.1 מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה ויותר מ-4 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה, אך יש עדיין לפי משרד הבריאות כמיליון ו-144 אלף ישראלים שטרם התחסנו מסיבות שאינן ברורות.
2 צפייה בגלריה
חיסונים בבית ספר אורט בלוד
חיסונים בבית ספר אורט בלוד
233 אלף בני נוער טרם הגיעו לקבל את מנת החיסון הראשונה. חיסונים בבית ספר אורט בלוד
(צילום: קובי קואנקס)
מהנתונים האחרונים שפרסם משרד הבריאות על החיסונים, הנכונים לאתמול בשעות הצהריים, עולה כי 165 אלף מהישראלים שטרם התחסנו הם בני 60 ויותר. 42 אלף מהם הם בני 80 ויותר. ככל שהגיל יורד, כך שיעור המתחסנים נמוך יותר. בגילים 50 עד 59 – 99 אלף ישראלים טרם התחסנו ובקבוצת הגיל 40 עד 49 מספר הלא מתחסנים עומד על 156 אלף.
קבוצת הגיל שבה שיעור הלא מתחסנים הגבוהה ביותר היא 16 עד 19 שם 233 אלף בני נוער טרם הגיעו לקבל את מנת החיסון הראשונה. שיעור המתחסנים בקבוצת גיל זו, כולל המחלימים, עומד על 60%, לעומת 91% בקבוצת הגיל 70 עד 79.
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,509 מאומתים חדשים לקורונה אובחנו אתמול מתוך 82,657 תוצאות בדיקות שהתקבלו ושיעור החיוביים עמד על 3.1%. בבתי החולים מאושפזים 997 חולי קורונה. מצבם של 613 מהחולים קשה ו-212 מהם מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה בישראל עומד על 5,975 בני אדם.