צפון קוריאה התחייבה להעניש בחומרה גורמים ברשויות המקומיות, שלטענתה נכשלו בהגנה על התושבים מסופת הטייפון שהיכתה במדינה. בעיתון של מפלגת השלטון נכתב שסופת הטייפון "מייסאק" הובילה ל"אירוע חמור" עם עשרות נפגעים.
בעקבות הסופה "מייסאק" ירדו גשמים עזים ברחבי המדינה. בצפון קוריאה פורסם תיעוד של רחוב שהוצף במים בעיר הנמל וונסאן במחוז קנגוודו במזרח המדינה. בעיתון "רודונג סינמון" נכתב אתמול שההנהגה החליטה להעניש גורמים "חסרי אחריות" בעיר ובמחוז שגרמו ל"אירוע חמור שבו נפגעו עשרות בני אדם". בדיווח לא נכתב כמה בדיוק נפגעו בסופה, ואם יש הרוגים או נעדרים.

3 צפייה בגלריה
צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר באזור שנפגע בסופת טייפון
צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר באזור שנפגע בסופת טייפון
קים ג'ונג און מבקר באזור במזרח המדינה שנפגע בסופה
(צילום: AFP)

אותם גורמים "חסרי אחריות", כך לפי השלטון, נכשלו "בתכנון מיידי של פרויקט שיזהה ביסודיות את המבנים שנמצאים בסיכון ויפנה את כל התושבים". בעיתון נכתב שהגורמים לא עשו זאת למרות שמפלגת השלטון של השליט קים ג'ונג און הורתה להם להיערך בהתאם לסופה.
"התקבלה החלטה להטיל עונש מפלגתי, מנהלי ומשפטי על מי שאחראים לנפגעים", נכתב בעיתון הצפון קוריאני. סופת הטייפון "מייסאק" היכתה גם בדרום קוריאה, וגבתה את חייהם של שני בני אדם לפחות. יותר מ-2,200 תושבים פונו למקלטים בעיר בוסאן בדרום המדינה.
3 צפייה בגלריה
פיונגיאנג צפון קריאה סופה סופת טייפון
פיונגיאנג צפון קריאה סופה סופת טייפון
עצים קרסו ברחוב ראשי בפיונגיאנג
(צילום: AP)
לאסונות טבע יש השפעה קשה במיוחד על צפון קוריאה בעקבות המצב הרעוע של התשתיות במדינה. סכנת ההצפות חמורה בעקבות מדיניות של כריתת יערות בהרים ובגבעות במדינה.
אן צ'אן איל, עריק צפון קוריאני שכיום עובד כחוקר בסיאול, אמר כי הענשת גורמים ברשויות המקומיות "היא הדרך של הנהגת צפון קוריאה להימנע מאשמה. הם מעבירים מסר שקים ג'ונג און מעולם לא טועה, ואם יש נזק הוא קורה רק בגלל שמי שעובדים למענו נכשלו בציות לפקודתו".