חיילי צה"ל סילקו אתמול (שבת) משפחה פלסטינית-ישראלית שטיילה באזור ביר זית, לאחר ששלושה מתנחלים שנשאו נשק דרשו ממנה לעזוב בטענה שמדובר בשטח "שלהם". משפחת סויטי מתגוררת ברמאללה, אך האם היא תושבת נצרת במקור, וגם לילדים תעודת זהות ישראלית.
לדברי בני המשפחה, אותם מתנחלים שהתעמתו איתם גם פגעו בציוד ודרשו מהם לעזוב את המקום תוך כדי איומים. בסופו של דבר, לאחר עימות קצר עם החיילים, עזבה המשפחה ברכב את האזור - אף שהאם, הוריה ושני הילדים הם אזרחים ישראלים עם תעודות זהות כחולות, ששהו בשטח ציבורי.
התקרית החלה לאחר שהמתנחלים הבחינו במטיילים ודרשו מהם לעזוב את המקום. בין המתנחלים למשפחה החל ויכוח, שבמהלכו אמר אחד מבני המשפחה למתנחלים: "אנחנו לא קמים מכאן. אנחנו משפחה עם תינוקות, יושבים ואוכלים ולא מפריעים לאף אחד. זה לא המקום שלכם". אחד המתנחלים השיב שיקרא לצבא, אך המשפחה סירבה לקום ולעזוב.

4 צפייה בגלריה
מתנחלים מתנכלים למשפחה פלסטינית שיצאה לטייל באזור בית זית
מתנחלים מתנכלים למשפחה פלסטינית שיצאה לטייל באזור בית זית
החיילים דורשים מהמשפחה לעזוב
4 צפייה בגלריה
מתנחלים מתנכלים למשפחה פלסטינית שיצאה לטייל באזור בית זית
מתנחלים מתנכלים למשפחה פלסטינית שיצאה לטייל באזור בית זית
"אתם לא ישראלים, אתם ערבים". המתנחלים שדרשו מהמשפחה לעזוב
המתנחלים, לדברי המשפחה, טענו כי "זה השטח שלנו והבית שלנו כאן". בני המשפחה דרשו לראות מסמכים שמוכיחים טאבו על האדמה, ואף קיללו את המתנחלים: "נבלים, רוצחי ילדים. כל העולם יודע מי אתם. מתנחלים זבל".
בשלב זה איים אחד המתנחלים שוב שיפנה לצה"ל, ובני המשפחה השיבו: "אנחנו יושבים כאן משפחה עם תינוקות, ויש לנו תעודות זהות ישראליות כמו שלכם". המתנחל: "אתם לא ישראלים, אתם פלסטינים". המשפחה: "מי אמר לך את זה? אתה רוצה לראות תעודות? אנחנו פלסטינים וגם ישראלים". המתנחל: "אתם לא ישראלים. אתם ערבים". המשפחה: "ערבים, נכון. עם תעודת זהות ישראלית. עשינו לכם טובה שאתם נמצאים פה".
בהמשך הגיעו חיילי צה"ל למקום, ולתדהמת המשפחה דרשו מהם לעזוב. אחד החיילים אמר למשפחה כי "אסור לכם להיות פה, אני לא רוצה להפעיל כוח. זה שטח ציבורי שהוא לא שלכם. זה לא השטח שלכם, רדו מכאן, יאללה". כשנאמר לחייל שהמשפחה תגיע למקום בכל שבוע, הוא השיב: "גם אנחנו נגיע בכל שבוע". בסופו של דבר החיילים פינו את המשפחה מהמקום.
עבדאללה סויטי, אב המשפחה, אמר ל-ynet: "הגעתי עם אשתי, ההורים שלה ושני הילדים הקטנים שלנו לחורשת טבע באזור ביר זית כדי לבלות כרגיל. פתאום התקרבו אלינו שלושה מתנחלים חמושים שהתחילו לשאול מה אנחנו עושים כאן ודרשנו שנלך. היה ויכוח שכמעט הסתיים במכות, פחדתי שהוא יירה בנו".
"נשארנו שם והמתנחלים זרקו את הדברים שלנו", טען עבדאללה. "כל פעם שאספנו את הדברים הם זרקו אותם שוב. אחד מהם איים לירות בנו אם לא נעזוב, ושאל אם אני רוצה לראות את הבן שלי מת. הם התקשרו לצבא, וכשהחיילים הגיעו הם אמרו לנו שזה שטח צבאי סגור. אמרנו לו שהשטח לא מוגדר כפי שאומרים, והם השיבו כי 'מהיום זה שטח סגור'. אמרתי לו שאני אחזור לכאן".
מצה"ל נמסר: "המקרה מוכר ומטופל על-ידי המפקדים. התנהלות הלוחמים באירוע תתוחקר". המשטרה מסרה כי אם המשפחה תגיש תלונה, תיפתח חקירה בגין הטרדה בעקבות המקרה.