2 צפייה בגלריה
עיריית שדרות
עיריית שדרות
עיריית שדרות
(צילום: בראל אפרים)
עיריית שדרות שיגרה בימים האחרונים הודעה להורים ובה הזהירה כי מחודש זה לא יינתן אוכל לילדים שהוריהם לא שילמו עבור ההזנה: "החל מחודש נובמבר, רק ילדים שהוריהם שילמו הזנה יקבלו הזנה".
"במהלך הימים האחרונים נעשתה חשיבה מחודשת בנוגע לגביית תשלומי ההזנה. על מנת שתינתן ההזדמנות לכל הילדים שהוריהם מעוניינים בכך להשתתף בפרויקט ההזנה וכדי למנוע אי נעימות, החלטנו לאפשר להורים להסדיר את התשלום עד סוף חודש אוקטובר. אם יחזרו המסגרות לפעילות מהסגר, יקבלו כל הילדים הזנה ללא קשר אם בוצע תשלום ואם לא", נאמר בחוזר ששלחה מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי בשדרות דפי גדליהו.
2 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
הגננות הודיעו שלא יכבדו את ההחלטה
(צילום: shutterstock)
גננות המלמדות בגני ילדים בשדרות נסערות והן הודיעו שלא יכבדו את ההנחיה. ארגון גננות ומחנכות מסר כי הגננות הזדעזעו: "ילדים יישארו רעבים. הדבר נוגד חוזר מנכ"ל בנושא ושם את הגננות בתפקיד הגיליוטינה על ילדים שלא יקבלו אוכל כשחבריהם לגן כן מקבלים. כל חטאם של ילדי הגנים הוא שהוריהם לא הסדירו את השכר. בימים של משבר כלכלי ותקופה מאתגרת הדבר מקומם וחמור שבעתיים".
בעיריית שדרות הבהירו שהחוזר מתייחס ל-10% מההורים וכי המזון מסופק לכל גני הילדים בלי קשר לשאלה אם ההורים שילמו או לא. "עד כה שילמו עבור ההזנה כ-70% מהילדים, כ-10% הגישו בקשה להנחה, כ-10% הודיעו שאינם מעוניינים בהזנה ו-10% לא יצרו כלל קשר עם העירייה עד היום. צוות אגף החינוך ישוחח עם אותם הורים כדי להסדיר את התשלום או לפעול לבקש הנחה", נמסר.
"חשוב להדגיש שוב, כי העירייה תפעל מול ההורים להסדרת התשלום כפי שמחייב החוק, אך אף ילד לא ייפגע מכך והעירייה תדאג לספק הזנה לכלל הילדים ובמקביל תדאג לגביית התשלום, בין אם מלא ובין אם חלקי. אנו מודעים לקושי שבתקופה זו ובאים לקראת ההורים, אך מבקשים מהם לעשות לפחות פעולה קטנה, של שליחת מייל לאחראית ההזנה ועל מנת להסדיר את הנושא".
עוד אמרו בעירייה כי לפי הנחיית ראש העיר אלון דוידי, "אין תלמיד בשדרות, בגן או בבית ספר, שיישאר רעב במהלך יום הלימודים. עוד בטרם פתיחת השנה, לפני יותר מחודשיים, קיבלו כלל ההורים בעיר את חוזר ההזנה שבו התבקשו להסדיר את תשלומי ההזנה לפי חוק ארוחה יומית לתלמיד ולפי התעריפים שקבעה ועדת החינוך של הכנסת. הורים המתקשים לשלם את התשלום, התבקשו לפנות לוועדת ההנחות בעירייה, שתבחן את בקשתם וישלמו בהתאם.
"יש להדגיש, כי ללא קשר לדיוני ועדת ההנחות ולהחלטה על סכום ההנחה, הילד יקבל הזנה. הורים, שאינם מעוניינים בהזנה לילדם, התבקשו לשלוח מסמך מסודר בנושא. העירייה הזכירה את נושא הסדרת התשלום להורים ולגננות כי להמשיך לפעול בנוהל תקין ומסודר לפי החוק. בפועל אין ילד שלא קיבל הזנה מפני שהוריו לא הסדירו את תשלום ההזנה וכך נפעל גם בהמשך".
במשרד החינוך ביקשו להבהיר בתגובה כי "כל ילדי הגן יקבלו הזנה באופן מסודר. המשרד יחד עם הרשות יפעלו יחד כדי להבטיח זאת".