1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בית המשפט העליון החמיר בעונשו של תושב הצפון שאנס את בתו החורגת בעת שהייתה בת 12. הילדה הרתה ונאלצה לעבור הפלה. בית המשפט המחוזי גזר על האב 11 שנות מאסר בפועל, ואילו בעליון גזרו עליו 14 שנות מאסר. בפסק הדין, שהותר היום (ה') לפרסום, ציטטו השופטים מפרשת כי תצא שבספר דברים, שם מתקיימת השוואה בין אונס לרצח.
המקרה המזעזע התרחש באפריל 2018. הנאשם, שהיה אז בן זוגה של אם הילדה, אנס אותה בעת שהיו לבד בדירה. כתוצאה מהאונס, כפי שצוין, היא הרתה. "במשך התקופה שלאחר האונס, סבלה הילדה מכאבי בטן, בחילות והקאות ופנתה בעקבות כך לרופא ילדים מספר פעמים מבלי שהייתה מודעת להריונה. בדיקת אולטרה סאונד שנעשתה לה הראתה כי ברחמה גדל עובר בגיל 9 שבועות", תואר בפסק הדין. "בהמשך עברה הילדה ניתוח להפסקת הריון".
הנאשם, תושב אזור חיפה בשנות ה-50 לחייו, הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש. הוא גם הודה והורשע בעבירות אלימות קשות כלפי הילדה, אחותה ואמה. הוא נהג להכותן, בין היתר באמצעות חגורה, השליך עליהן חפצים ועוד.
בבית המשפט המחוזי ביקשה המדינה לגזור על האב את העונש המקסימלי - 20 שנות מאסר - אולם השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט קבעו כי ירצה 11 שנות מאסר. כמו כן, השיתו עליו מאסר על תנאי ופיצוי בסך 130 אלף שקל לילדה ולאחותה.
המדינה ערערה, ושופטי בית המשפט העליון ג'ורג' קרא, עופר גרוסקופף ואלכס שטיין, קבעו כי מדובר בעונש קל ביחס לחומרת המעשה, ובמיוחד לנוכח ההשלכות על חיי הילדה בעתיד. "תיאור הטראומה שעברה כ'רעידת אדמה'... משקף היטב את הנזק הקשה, רחב הטווח, במכלול מישורי חייה של הקטינה. האונס וניתוח הפסקת הריונה הותירו את הקטינה בטראומה קשה הן פיזית והן נפשית".
השופטים ציינו גם את היות הנאשם מבוגר מהילדה ב-40 שנה ואת העובדה שאמור היה לשמש לה דמות אב.
"המדובר בפגיעה מהקשות ביותר שהשלכותיה בחלקן בלתי הפיכות ולא ניתנות לריפוי", ציטטו השופטים מתסקיר נפגעת העבירה שנערך לילדה. "היא תזדקק כל חייה לליווי ותמיכה מקצועיים... תישא כל חייה צלקת פיזית ונפשית כואבת, צורבת ומדממת מבפנים ונראה כי המראות הקשים שחוותה וחווית ההתעללות המינית והפיזית המתמשכת, שחוותה הן בגופה ונפשה, לא יתנו לה מנוח לעולם, ותמיד יהיה עליה לשאת עימה את השריטות שנוצרו בנפשה וגרמו לפוסט טראומה מורכבת ביותר".