2 צפייה בגלריה
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. שורה של תקריות מביכות
( צילום: גיל יוחנן )
אחרי שנחשף השבוע ב-ynet כי שני מפקדים מקורס קצינים הודחו על ידי הפיקוד הבכיר בעקבות טענות צוערים שלפיהן אחד היה מעורב באיומים והשני השתכר במסיבה עם חניכים, היום (ה') נודע ל-ynet שמפקד שלישי הודח. הסיבה: קיים יחסי מרות עם אחת הצוערות. העונש: קודם לתפקיד בכיר יותר במחוז.
קורס קציני המשטרה במחלקת ההדרכה, שעליו מפקחים בכירים בדרגות ניצב-משנה וסגן-ניצב, לווה בשורה של תקריות מביכות - והרשימה רק התארכה לאחרונה.
גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הקורס החל "בחטא", כאשר במהלך החלוקה לקבוצות התברר כי אחד ממפקדי המחלקות פיקד והדריך שלושה צוערים שעמם הייתה לו היכרות מוקדמת מהשירות במשטרה. אחרי ההדחה של שני הקצינים, שנבחרו מבין רבים במשטרה להדריך את דור המפקדים הבא ואחד מהם הודח עקב "בעיות ערכיות", התגאו במכללה לשוטרים כי פעלו ללא דופי וכי הדבר מראה על ערכיות הארגון.
2 צפייה בגלריה
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
המכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש
הכניסה למכללה לשוטרים. "הזוי שאלו הדוגמאות שנותנים למפקדי העתיד"
( צילום: גיל יוחנן )
ואולם, שלשום החליטו במשטרה להדיח מפקד שלישי. סגל הפיקוד אסף את הצוערים והודיע כי המפקד הודח בגלל יחסי מרות עם אחת הצוערות בקורס. עשרות החניכים נדהמו מכך, אבל הופתעו עוד יותר מכך שהעניין "נסגר בשקט". יתרה מכך, הקצין חזר למחוז שבו הוא משרת וקיבל תפקיד בכיר בהקמה של תחנת משטרה חדשה.
"הזוי שככה מתנהלת המשטרה, ואלו הן הדוגמאות שנותנים למפקדי העתיד", אמר איש הארגון במכללה לשוטרים בבית שמש.
משטרת ישראל מסרה בתגובה: "מיד עם היוודע אודות התנהלות הקצין, המנוגדת לכללים והנורמות הנהוגות בארגון, הודח הקצין מתפקידו. במקביל, הנושא הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".