משרד הבריאות מנסה לבלום את תופעת מתן חיסוני קורונה תמורת דרישה למעבר לקופת חולים. במכתב שהעביר אמש (יום א') למנכ"לי קופות החולים ליאור ברק, סגן מנהל האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, הוא קרא למנוע את "התופעה הפסולה", כדבריו, של מתן חיסונים לאזרחים שאינם מבוטחים בקופות החולים תמורת הבטחתם לעבור לקופה אחרת.
1 צפייה בגלריה
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
מתחסנים בבית החולים איכילוב
(צילום: מוטי קמחי)
בתקופה האחרונה תיארו ברשתות החברתיות אזרחים שלא הצליחו להתחסן בקופת החולים שבה הם מבוטחים כיצד קופות חולים אחרות הציעו להם לעבור אליהן, ובתמורה יחסנו אותם. "זה מגיע לכדי עבירה פלילית", הדגיש נציג משרד הבריאות ואיים כי ייאסר מתן חיסונים במרפאות שבהן יתקיימו העברות.
"לאחרונה, בעת שכולנו שותפים במבצע לאומי ייחודי ורחב היקף של חיסון תושבי המדינה נגד נגיף הקורונה, המציב את קופות החולים בחזית מאמציה של המדינה להבטיח בריאות איתנה וחיי שגרה מבורכים לאזרחים, אנו נתקלים בתופעה פסולה - חלק מקופות החולים מחסנות מבוטחי קופות אחרות, כאשר ברוב המקרים הדבר נעשה תמורת הצגת אישור רישום למעבר עתידי של המבוטח לאותה קופה", כתב למנכ"לים.
הוא ציין כי "אנו רואים בחומרה רבה ניצול ציני שכזה של משאב לאומי עבור גיוס מבוטחים, וכמובן שהדבר גם מנוגד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי ולתקנותיו, ואף מגיע לכדי עבירה פלילית".
במכתבו דרש ברק "להפעיל את סמכותכם על מנת למגר תופעה זו באופן מיידי מכל המחוזות והסניפים של הקופה, ולוודא כי הקופה מחסנת את מבוטחיה בלבד, בהתאם להוראות החוק ולהנחיות המשרד. לא נהסס לנקוט בכל האמצעים הכלולים בחוק לרבות השהיית החיסונים במרפאות שבהן יתקיימו העברות".
פורסם לראשונה: 23:44, 10.01.21