1 צפייה בגלריה
יפה בן דוד ויואב גלנט
יפה בן דוד ויואב גלנט
יפה בן דויד הצליחה. השר יואב גלנט הוציא לדרך תוכנית חלופית
(צילום: עמית שאבי, אבי מועלם)
ההתנגדות הנחרצת של יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד, לימי לימודים בחופשת חנוכה הולידה היום (ו') פתרון חלופי: שרי החינוך, האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי סיכמו על הפעלת "בתי הספר של החגים" למשך חמישה ימים במהלך ימי החנוכה בגני הילדים ובכיתות א'-ב'. בבתי הספר ילמדו בין השעות 08:00 ל-13:00 ובגני הילדים בין השעות 07:30 ל-13:00. ההורים ביישובים באשכולות הנמוכים (4-1) לפי דירוג למ"ס לא יידרשו לשלם כלל. באשכולות 7-5 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות וביישובים החזקים (10-8) ישלמו 30 שקלים ליום פעילות.
  • רוצים לדעת באיזה אשכול היישוב שלכם? - לחצו כאן
לפי הודעת משרדי החינוך והאוצר, "התוכנית נועדה לספק רצף חינוכי וחברתי לתלמידים לנוכח הסגר הממושך, לצד תמיכה מיוחדת במשק לאור משבר הקורונה". עוד נמסר כי "התוכנית תקל על נטל תשלומי ההורים, תוביל לחסכון של מאות שקלים להורה לילד, תעניק מסגרות איכותיות ומפוקחות, תוביל לצמצום פערים ותיתן מענה להורים עובדים, הנדרש באופן מיוחד לנוכח משבר הקורונה".

שר החינוך יואב גלנט אמר כי "מאות אלפי ילדים ימשיכו בשגרת הלימודים במהלך חופשת החנוכה הקרובה. זוהי בשורה חשובה עבור התלמידים, שזקוקים לרצף חינוכי וחברתי, ולהוריהם. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ וליו"ר השלטון המקומי על שיתוף פעולה מיטבי למען דור העתיד של מדינת ישראל. הפעלת בתי הספר של החגים בתקופת החנוכה זוהי החלטה נוספת השבה ומציבה את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי, כנדרש וכמצופה".
שר האוצר ישראל כץ אמר כי לנוכח הסגר הממושך, "הקציבו תקציב מיוחד לטובת הפעלת 'בתי הספר של החגים', שיפעלו בחופשת חנוכה, כך שהוריהם של מאות אלפי ילדים יוכלו לצאת לעבודה. הילדים ייהנו ממסגרות חינוכיות איכותיות וישמרו את הרצף החינוכי שכה נחוץ עבורם. משרד האוצר בהובלתי יוסיף לגבש פתרונות שיטיבו עם המשק ועם החברה במדינת ישראל. העבודה המשותפת יחד עם שר החינוך ויו"ר השלטון המקומי מסייעת רבות למציאת פתרונות לאתגרים השונים ואני מברך על כך".
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי "בתי הספר של החגים יאפשרו לילדים ולהורים שגרה ושפיות לאחר חודשים של למידה מרחוק וסגרים. אני מודה לשרי האוצר והחינוך שהתגייסו לתקצוב התוכנית. הרשויות המקומיות יהיו מוכנות להפעיל את התוכנית בחופשת החנוכה".

תלמידי התיכונים חוזרים

קבינט הקורונה הצביע אתמול במשאל טלפוני בעד חזרתם של 400 אלף תלמידי כיתות י' עד י"ב ללימודים ביום ראשון הקרוב - בערים ירוקות וצהובות בלבד.
כל מורה יוכל לפגוש ארבע קבוצות תלמידים ולא שלוש כפי שנמסר אמש בהודעת משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. ההודעה המשותפת המטעה גרמה לבלבול ולזעם בקרב מנהלים ומורים שגילו שהמתווה שונה לכאורה והמעבר צומצם לשלוש קבוצות במקום ארבע.
יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים, מנשה לוי, אמר אמש כי "לא יכול להיות שמתווה שפורסם רשמית על-ידי משרד החינוך לאחר תיאום ישונה למתווה ביזארי והזוי שלמעשה מבטל את אפשרות החזרת תלמידי החטיבות העליונות ליומיים בשבוע בבתי הספר".