לפי תוצאות הבחירות המסתמנות, ש"ס צפויה להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה עם תשעה מנדטים, ולקראת המגעים להרכבת הממשלה מבהיר ח"כ מיכאל מלכיאלי כי המפלגה תתייצב לחלוטין מאחורי בנימין נתניהו. "נמליץ רק על נתניהו", הוא הבהיר היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet. עם זאת הוא הבהיר כי בחירות חמישיות לא באות בחשבון.
השגתם הישג יפה אבל עדיין יש פלונטר. מה עכשיו? אתם צריכים להתחיל לחשוב על מבנה ממשלה אחר. "אנחנו לא חושבים על שום מבנה אחר. ש"ס מפלגה שעושה אחרי הבחירות מה שהבטיחה לפניהן. לפני הבחירות אמרנו שנצטרף לנתניהו, הוא האיש שצריך להרכיב את הממשלה הזאת, וכך אנחנו נעשה גם עכשיו. אנחנו לא רואים אף אדם אחר שיכול להנהיג את מדינת ישראל בעת הזאת חוץ מנתניהו, ואנחנו נלך איתו עד הסוף".
2 צפייה בגלריה
מיכאל מלכיאלי
מיכאל מלכיאלי
"נדרוש מנתניהו לשמור על מדינה יהודית". ח"כ מיכאל מלכיאלי
(צילום: שמוליק דודפור)
לאשר ממשלה בהימנעות של רע"מ - זה בא בחשבון? "אנחנו נדרוש מנתניהו שני דברים: אחת, לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית. שתיים, שישמור על החמלה ועל האנשים החלשים במדינה. הוא ירכיב את הקואליציה ואנחנו מאוד מקווים שהאחריות תנצח פה. לקחת את מדינת ישראל להפקרות של מערכת בחירות נוספת לא בא בחשבון".
מלכיאלי הוסיף: "אנחנו ניתן לנתניהו לנהל את המשא ומתן הזה, ואנחנו סומכים עליו שיעשה את הצעדים הנכונים ביותר. אנחנו לא מנהלים את המשא ומתן הזה".
שמענו דיווחים שבמפלגות החרדיות יש ביקורת ששתו מנדטים כדי להגדיל את סמוטריץ', כלומר אתם כועסים על נתניהו. יש בכך אמת? "ברוך השם ש"ס נשארה חזקה, המפלגה השלישית בגודלה. אין ספק, יצטרכו בסוף לנתח בכל מפלגה מה היה, איפה היא עלתה, אם היא ירדה למה היא ירדה. זה דיון שכל מפלגה תעשה ואין ספק שכולם יעשו את זה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במטה הליכוד
בנימין נתניהו במטה הליכוד
"סומכים עליו לנהל את המו"מ". נתניהו
(צילום: רויטרס)
מה המסר שלך לנפתלי בנט, שכבר שמענו שיש לו התלבטות - להיות ראש ממשלה או להצטרף לנתניהו. "אני יכול לקוות שנפתלי בנט יבוא ויצטרף אלינו והשפיות תנצח. הוא היה שותף בגוש הימין והוא חלק מהמערכת הזאת. אין לי ספק שרוב רובם של המצביעים שלו כן רוצים שהוא יהיה שותף בגוש ימין וחלילה לא ייתן לאנשים שרק שנאת נתניהו נמצאת בראש שלהם בלי שום עשייה, בלי שום הבטחה אמיתית לבוחרים".
אתה יכול להתחייב שתעשו הכול כדי שלא יהיו בחירות חמישיות? "קודם כול ש"ס חושבת שמערכת בחירות זה דבר שהוא לא נכון והוא לא טוב. אבל יחד עם זה אנחנו מקווים שאנשים ששייכים לגוש הימין יבואו ויתעלו מעל עצמם ויהיו חלק מהמערכת הזאת".
בקיצור זה ממשלת נתניהו או בחירות חמישיות? "אנחנו ניכנס רק לממשלת נתניהו, ומקווים שהגוש יעשה הכול בשביל להגדיל את עצמו ולמצוא 61 חברים שיהיו שותפים במערכת הזאת".