4 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בית חולים שיבא תל השומר
עלייה חדה במונשמים. מחלקת קורונה בבית החולים שיבא
(צילום: AFP)
עלייה משמעותית במספר המונשמים: לפי נתוני משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה המונשמים בבתי החולים עלה ב-12 תוך חצי יממה והגיע ל-118, הכי הרבה מאז סוף אפריל, בשיא הגל הראשון. מספר השיא של המונשמים היה ב-13 באפריל, אז אושפזו בבתי החולים ברחבי הארץ 137 חולי קורונה שהיו מחוברים למכונות הנשמה.
מדובר בזינוק חד במספר המונשמים בשבועות האחרונים. על פי הנתונים ב-1 ביולי היו 24 מונשמים, ב-1 באוגוסט זינק המספר ל-94 והבוקר הוא הגיע ל-118. מדובר בעלייה של 25% במספר המונשמים תוך תשעה ימים. מספר החולים שמצבם קשה ירד במעט ל-394.

4 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
118 חולי קורונה מונשמים בישראל. זינוק של 25% מתחילת החודש
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בהתאם למספר הבדיקות - רק 763 מאובחנים בשבת
(צילום: AFP)
אבל לא רק במספר המונשמים חלה עלייה מדאיגה החודש, אלא גם במספר הנפטרים מסיבוכי הנגיף, שהגיע ל-597 מפרוץ המגפה. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 80 חולי קורונה - אחד מהם היום. במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה עדכנו כי בסוף השבוע נפטרו שתי נשים, בנות 95 ו-97, שהגיעו ממוסדות מחדרה והסביבה.
מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 82,515 נדבקים, ומהם 24,433 חולי קורונה פעילים. 859 מתוכם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מדובר במספר שיא בגל השני. על פי נתוני משרד הבריאות, התפוסה במחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם היא 194%, באיכלוב 124%, בשערי צדק 120% ובשיבא 114%. בבתי החולים אסף הרופא, קפלן וגם בוולפסון התפוסה מתקרבת ל-100% במחלקות הקורונה.

4 צפייה בגלריה
בני ברק
בני ברק
דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי: מוקדי הסיכון העיקריים - יישובים חרדיים
(צילום: נדב אבס )
מספר המאובחנים אתמול היה נמוך יחסית, 763 נדבקים, אבל הסיבה היא הירידה הקבועה במספר הבדיקות בשבת. בסך הכול התקבלו אתמול 8,587 תוצאות בדיקות בלבד, ושיעור הבדיקות החיוביות מבין הבדיקות הראשוניות נותר גבוה - 9.4%.
לפי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי, כל מוקדי הסיכון העיקריים הם יישובים חרדיים - בני ברק, מודיעין עילית, אלעד ובית שמש. אחריהן ברשימה: ביתר עילית, ירכא, ירושלים, רכסים, קלנסווה, טייבה, תל אביב, אשדוד וצפת.