שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד (ימינה), הגישה היום (רביעי) את מועמדותה לכהן כחברה מטעם האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. היא תתמודד מול חברת הכנסת אסנת מארק מהליכוד. ההצבעה על זהות החברים תתקיים ביום רביעי הבא באופן חשאי.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד אוסנת מארק
איילת שקד אוסנת מארק
מארק ושקד. המועדפת על נתניהו מול האויבת הפוליטית
(צילום: יריב כץ, יואב דודקביץ')
הקרב בין השתיים מעניין במיוחד, לא רק כי מדובר בקואליציה מול אופוזיציה, אלא כי מדובר במועמדת שמקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף הומלצה על ידו לכהונה בוועדה, מול מועמדת שנחשבת לאויבת פוליטית של נתניהו, ומי שהוא אינו מעוניין שתכהן בתפקידים כאלה.
2 צפייה בגלריה
צבי האוזר
צבי האוזר
האוזר. יכהן כחבר הוועדה לבחירת שופטים מטעם כחול לבן והקואליציה
(צילום: עידן ארבל )
הוועדה לבחירת שופטים היא אחת הוועדות המשמעותיות מבחינת הליכוד, ובהסכם הקואליציוני שנחתם עם כחול לבן הושקעו לא מעט מאמצים כדי להגיע להסכמות סביב הנציגים שיהיו בוועדה. זאת במטרה לוודא שהחברים בעלי תפיסת עולם ימנית-שמרנית, גם בצורה שבה הם רואים את בית המשפט.
במהלך המשא ומתן הוסכם כי ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) יכהן כחבר הוועדה מטעם הקואליציה, ומטעם כחול לבן. בליכוד הסכימו למינוי מכיוון שהאוזר נודע כאיש ימין.
עד כה, היה נהוג להקצות את המקום השני בוועדה לנציג האופוזיציה, אך הדבר אינו מחייב, ולכן בהסכם הקואליציוני לא שוריין מקום לנציג האופוזיציה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כבר שהמועמדת המועדפת עליו לחברות בוועדה היא ח"כ מארק מסיעתו.
אחת הבעיות המרכזיות בהצבעות כאלו היא שמדובר בהצבעה חשאית מאחורי הפרגוד, שם ניתן להצביע לפי ראות עיניך ולאו דווקא לפי המשמעת הקואליציונית.