הותר לפרסום: המשטרה סיכלה פיגוע ירי שתוכנן בראש העין בחודש שעבר, אמש (א') הוגש כתב אישום נגד המחבל - תושב קלקיליה. המשטרה ציינה כי השוטרים שהיו במקום ב-29 בספטמבר חתרו למגע מול המפגע שנשא על גופו אקדח טעון. הם השתלטו על הנאשם ומנעו את הפיגוע.
1 צפייה בגלריה
אילוס תאונה ירי ניידת משטרה לילה
אילוס תאונה ירי ניידת משטרה לילה
הנאשם תכנן לבצע פיגוע בראש העין, השוטרים השתלטו עליו. ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
נמסר כי בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל הוגש בבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה נגד הנאשם, מעתז מוסא חוסיין, שהודה כי תכנן לבצע פיגוע.
המשטרה תיארה את השתלשלות האירוע. לדבריה, בעקבות מידע שהגיע לידי המשטרה ערכו השוטרים סריקות שבמהלכן הבחינו בנאשם. הם ראו כי בחלק הקדמי של גופו הסליק אקדח טעון, מחסניות וקופסת כדורים.
לפי האישום, שהגישה הפרקליטות הצבאית בשומרון - חוסיין, שוהה בלתי חוקי רכש נשק מהקבלן שלו בכ-14 אלף שקל. הוא התאמן עם הנשק באחד ההרים בשומרון וכמה ימים מאוחר יותר נהרגה בת זוגו בתאונת דרכים.
בשלב הזה החליט לסיים את חייו. הוא רשם צוואה המיועדת לבני משפחתו ובה כתב בשפה הערבית "סלחו לי" וביקש שידאגו לשלם את כל חובותיו. לאחר מכן יצא עם תיק ובו כלי הנשק לכיוון ראש העין. הוא קיווה למצוא שם חייל או אדם אחר המשתייך לכוחות הביטחון ולירות בו למוות בכוונה ובכך "לממש את תוכניתו".
כשהגיע לעיר הוא פגש באדם דתי ושוחח עימו. מהאישום עולה כי הוא תכנן לירות בו אך ראה תינוק במושב האחורי של מכוניתו ולכן לא ביצע את הירי. הוא המשיך בסיורו בעיר במשך כשעתיים עד שנתפס על ידי שוטר במקרה.