2 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
חובר לאקמו. ח"כ דוד ביטן
(צילום: אבי מועלם)
הידרדרות במצבו של ח"כ דוד ביטן שנדבק בקורונה - וחובר למכשיר האקמו. ביטן, שאושפז שלשום בבית החולים שיבא תל השומר לאחר שחש ברע, חובר היום (שני) למכונת לב ריאה.
בהודעת בית החולים נמסר: "בהמלצת הצוות הרפואי הוחלט לחבר את ח"כ ביטן למכונת "אקמו" (לב ריאה) בערות מלאה. הוא ממשיך לתקשר עם סביבתו, מצבו עדיין קשה אך יציב. משפחתו מבקשת להודות לצוות הרפואי ולחברים הרבים על ההתעניינות".
ח"כ ביטן הגיע לשיבא כשהוא סובל מפגיעה בריאות, אך בדומה לבתי חולים אחרים - ובעקבות לקחים שהופקו מגל הקורונה הראשון - הוחלט לעכב את חיבורו לאקמו על מנת לתת לריאותיו הזדמנות להשתקם ולהתחזק באופן טבעי.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
מחלקת קורונה בשיבא תל השומר
(צילום: AP)
לאחר אשפוזו מסרה משפחתו כי בימים שקדמו לכך הוא טופל בביתו, היה חיוני ולא הראה סימני מצוקה. "בעקבות ירידה מסוימת במדד החמצן בדם החליטה המשפחה, בהתייעצות עם רופא, להעבירו לבית החולים לטיפול צמוד יותר", ציינו קרוביו. היום ביקרו אותו בני משפחתו מבעד לחלון זכוכית, וכאמור הוא נמצא בהכרה.
ביטן התבשר כי נמצא חיובי לנגיף הקורונה לפני שבוע, ביום שני שעבר. זאת לאחר שהשתתף בטקס קבלת הפנים למאות עולים מאתיופיה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, ושר החוץ גבי אשכנזי.
בטקס השתתפו בכירים נוספים, בהם גם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה שהחלימה מהנגיף.