3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס איירבוס A320 של ישראייר
(צילום: shutterstock)
מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי Su-27 התקרב אתמול (יום א') בשעות אחר הצהריים למטוס איירבוס A320 של חברת ישראייר בזמן שהיה בדרכו מהאי רודוס ביוון לנמל התעופה בן גוריון. כך נודע ל-ynet. האירוע החריג התרחש עם הגעת המטוס הישראלי למרחב האווירי של קפריסין. לאורך התקרית לא נרשם סיכון לנוסעים או למטוס.
בשבועות האחרונים הגביר חיל האוויר הרוסי את פעילותו במרחב הקפריסאי, כחלק מהמעטפת שהוא מעניק לכוחות הרוסיים שמוצבים במזרח התיכון, ובעיקר בבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים שנמצא סמוך לעיר החוף הסורית לטקיה.
3 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה של מטוס ישראייר שמטוס קרב רוסי התקרב אליו בים התיכון
מסלול הטיסה של מטוס ישראייר שמטוס קרב רוסי התקרב אליו בים התיכון
מסלול הטיסה של המטוס מרודוס לנתב"ג
3 צפייה בגלריה
סוחוי Su-27 רוסי. הרוסים הגבירו פעילות באזור
סוחוי Su-27 רוסי. הרוסים הגבירו פעילות באזור
סוחוי Su-27 רוסי. הרוסים הגבירו פעילות באזור
(צילום: רויטרס)
ל-ynet נודע כי מטוס הקרב הרוסי טס במשך זמן קצר במרחק מייל אחד (כקילומטר וחצי) מהמטוס הישראלי, שנחשב די קרוב לאור העובדה שמדובר במטוס קרב שטס במהירות גבוהה מאוד, בסמוך לנתיבי טיסה אזרחיים.
פקח הטיסה בבקרה האזורית הקפריסאית, שאחראית בין היתר על ניתוב המטוסים לישראל מאירופה, דאג ליצור הפרדה בין המטוסים, כשבמקביל קברניט ישראייר עדכן אותה כי מדובר במטוס קרב רוסי מדגם סוחוי. מלבד טיסת ישראייר, כמה טיסות אזרחיות נוספות ספגו הפרעות מצד מטוסי קרב רוסיים באזור אתמול.

בשבועות האחרונים, כך מדווחים טייסים ישראלים שטסים במרחב הקפריסאי, מתקיימים באזור אימונים של חילות האוויר של ישראל, ארה"ב, בריטניה וצרפת. הדבר נעשה תמיד בתיאום עם הפיקוח של ניקוסיה, אולם הרוסים, שלאחרונה הגבירו את נוכחותם באזור, חוצים נתיבים, נצמדים למטוסים ולא מתאמים את פעילותם דבר הפוגע בשגרת השימוש בנתיבים במרחב. עם זאת, יש לציין כי הדבר לא מעמיד בסיכון את בטיחות הטיסה או את הנוסעים.
בחודש מאי האחרון האשים צבא ארה"ב את רוסיה בהתקרבות "מסוכנת ולא מקצועית" של מטוסי קרב שלה למטוס אמריקני צבאי בים התיכון. בתיעוד מהאירוע נראו מטוסים רוסיים חמושים טסים קרוב מאוד לכנפי מטוס מעקב אמריקני לאורך 64 דקות. "הטייסים הרוסים התקרבו לכל אחת מכנפיו של המטוס במקביל ופגעו ביכולת שלו לתמרן בבטחה", נמסר בהודעה מטעם צבא ארה"ב אז.