יניב אימנילוב (29), הצעיר שהוצת באמצע החודש שעבר על ידי זוגתו לשעבר נורית שמייב (36) מפרדס חנה, נחשף הבוקר (יום ה') בתיעוד ממיטת אשפוזו בבית החולים. לקראת כתב האישום שהוגש היום נגד שמייב בגין גרימת חבלה בכוונה מחמירה, אמר פרקליטו: "הוא שלח אותי לבית המשפט כדי שאדאג שייעשה משפט צדק".
5 צפייה בגלריה
יניב אימנילוב שהוצת על ידי בת זוגתו
יניב אימנילוב שהוצת על ידי בת זוגתו
יניב אימנילוב בבית החולים
(צילום: חן סוויסה)
לפי כתב האישום שהוגש נגד שמייב לבית המשפט המחוזי בחיפה, בין השניים התגלע סכסוך כספי. הם התווכחו בנושא באמצעות התכתבויות, ובמהלך הוויכוח השתמש המתלונן במילים בוטות כלפי הנאשמת וילדיה.
שמייב, כך נטען, כעסה על אימנילוב ובעקבות כך פנתה לאחיה, סיפרה לו על הוויכוח וביקשה ממנו לנסוע איתה לבית מגורי הוריו של הקורבן בפרדס חנה. במהלך הנסיעה, עצרה הנאשמת בתחנת דלק פז בפרדס חנה ומילאה דלק בבקבוק שתייה שאיתרה ברכבה.
5 צפייה בגלריה
יניב אימנילוב שהוצת על ידי בת זוגתו
יניב אימנילוב שהוצת על ידי בת זוגתו
(צילום: חן סוויסה)
5 צפייה בגלריה
נורית שמייב ויניב אימנילוב
נורית שמייב ויניב אימנילוב
אימנילוב ושמייב
עם הגעתם לקרבת הבניין בשעת ערב, יצא אחיה של הנאשמת מהרכב תוך שהוא שולח לאימנילוב הודעה שבה כתב כי הוא מבקש ממנו לרדת למטה. במקביל החנתה הנאשמת את הרכב סמוך לבניין. כעבור זמן קצר אימנילוב ירד למטה. אחיה של שמייב ניגש אליו, לחץ את ידו והחל לדבר איתו.
שמייב יצאה מהרכב עם הבקבוק שהכיל את הדלק, התקרבה אל אימנילוב, שפכה את הדלק על פלג גופו העליון והציתה אותו באמצעות מצית שהיה ברשותה. לפי הפרקליטות, "כל זאת עשתה הנאשמת בכוונה לגרום למתלונן חבלה חמורה, נכות או מום. המתלונן החל לבעור, או אז הנאשמת נכנסה לרכבה ונמלטה בנסיעה מהמקום".
בעקבות ההצתה נגרמו לבן הזוג לשעבר כוויות בדרגה 2 בראש, בפנים, בצוואר, בחזה, בגב ובשתי הידיים. בסך הכול נכוו 30% מגופו.
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרה של שמייב עד תום ההליכים. "התנהגותה מלמדת על היעדר כל ריסון עצמי, אדישות לחיי הזולת ומשכך על מסוכנותה לציבור בכלל ולמתלונן בפרט. קיים חשש סביר לשיבוש מהלכי המשפט, נוכח התנהגות הנאשמת שכבר ניסתה לשבש את החקירה בכך שמסרה את הטלפון שלה לאחיה במטרה שישבור אותו וזאת על מנת להעלים מהמשטרה ראיות שהיו בו".
5 צפייה בגלריה
עו"ד פיינבלט
עו"ד פיינבלט
עו"ד פיינבלט
המקרה אירע כאמור באמצע החודש שעבר - שבועיים אחרי שבני הזוג נפרדו. הקורבן נמצא אז ברחוב עולה באש. עוברי אורח שהבחינו בו כיבו את האש. בני משפחתו הבהילו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם הוא הורדם והונשם במחלקת טיפול נמרץ. למחרת אימנילוב הועבר מורדם ומונשם למחלקת כוויות בבית החולים שיבא בתל השומר. בתחילת החודש הוא שוחרר לביתו.

"יניב בפחדים, יש לו סיוטים נוראיים"

לבית המשפט הגיעו הבוקר אמו של הקורבן ואחיו. חן סוויסה, אחותו, אמרה כי מאז המקרה בני המשפחה חיים בפחד. "זה טראומה, זה לחץ, מפחדים לצאת מהבית. כשחוזרים הביתה אני מתקשרת לבעלי. יניב עצמו בפחדים, יש לו סיוטים נוראיים".
האחות סיפרה כי לא היה סימן מקדים לתקיפה ולהצתה. "זה היה כל כך פתאומי, זה לא משהו שאפשר לדמיין אפילו. הם יצאו משהו כמו שנה, הוא החליט שזה לא מתאים ונפרד ממנה. היא פשוט באה ושרפה אותו. אני לא יודעת איך אפשר לשרוף בן אדם חי, זה משהו שאי אפשר לתאר".
עו"ד נחמי פיינבלט, שמייצג את אימנילוב, אמר: "יניב מרותק למיטתו, שרוף בכל חלקי גופו ונלחם כדי לשרוד את השריפה האכזרית. מכיוון שאינו יכול לעמוד על רגליו הוא שלח אותי לבית המשפט".
5 צפייה בגלריה
עו"ד שי לוי
עו"ד שי לוי
עו"ד לוי
(צילום: אביהו שפירא)
סנגורה של שמייב, עו"ד שי לוי, אמר כי לא היה מדובר במעשה מכוון. "בניגוד לנטען בכתב האישום, מרשתי לא הגיעה עם מצית. ההתלקחות אירעה כתוצאה מסיגריה דולקת שהייתה לקורבן. העובדה שסעיף האישום הוא חבלה בכוונה מחמירה ולא ניסיון רצח או הצתה, מרככת את האישום ואת המשמעות של כוונת הנאשמת".
תחילה נבדקה אפשרות כי מדובר בניסיון התאבדות, אך בהמשך עלה חשד כי מדובר באירוע פלילי. החוקרים ממשטרת חדרה הגיעו לביתה של שמייב, ללא עבר פלילי, על מנת לעצור אותה בחשד לניסיון רצח. היא לא הייתה בבית, ואז ביקשו החוקרים מאמה להודיע לה כי עליה להתייצב בתחנת המשטרה. רק כעבור כמה ימים היא הגיעה לתחנה ונעצרה. בחקירתה הכחישה את המיוחס לה.