יוון סוערת בימים האחרונים בעקבות רצח של צעירה בריטית בידי בעלה היווני, שעבד למחייתו כטייס מסוקים – וכדי להסוות את מעשיו ולחמוק מעונש ניסה לזייף שוד בביתם סמוך לבירה אתונה, ואף חנק למוות את כלבם. לפי הרשויות פריצת הדרך בחקירה הגיעה, בין היתר, בזכות השעון החכם של האישה – שהראה כי לבה המשיך לפעום בזמן שהבעל טען בפני החוקרים כי כבר לא הייתה בין החיים.
7 צפייה בגלריה
באביס אנחנוסטופולוס ואשתו שאותה רצח קרוליין קראוץ' הבריטית ב יוון
באביס אנחנוסטופולוס ואשתו שאותה רצח קרוליין קראוץ' הבריטית ב יוון
באביס אנחנוסטופולוס ואשתו שאותה רצח קרוליין קראוץ'. אתמול הוא הודה: "הרסתי את המשפחה"
(מתוך אינסטגרם)
7 צפייה בגלריה
באביס אנחנוסטופולוס שמואשם ברצח אשתו קרוליין קראוץ' מובא ל בית משפט ב אתונה יוון ביום שלישי
באביס אנחנוסטופולוס שמואשם ברצח אשתו קרוליין קראוץ' מובא ל בית משפט ב אתונה יוון ביום שלישי
עם אפוד מגן ואבטחה כבדה. אנחנוסטופולוס מובא אתמול לבית המשפט באתונה
(צילום: AP)
קרוליין קראוץ' בת ה-20 נרצחה ב-11 במאי, בביתם של הזוג בעיירה גילקה נרה, פרבר שנמצא צפון-מזרחית לאתונה, ולפי הרשויות היא נחנקה למוות. הבעל החשוד, באביס אנחנוסטופולוס בן ה-33, טען בפני החוקרים והשוטרים שהגיעו לזירה כי כנופיה של שלושה שודדים פרצה לביתם, וקשרה אותו ואת אשתו בזמן שבתם התינוקת, בת שנה, ישנה בסמוך. הוא טען עוד כי השודדים נמלטו עם שלל של 15,000 יורו במזומן.
כבר אז המקרה עורר סערה ביוון, והרשויות הודיעו על פרס בסכום של 300,000 אירו למי שיספק מידע על אותם שודדים לכאורה. במשך חודש שלם דבק אנחנוסטופולוס בגרסתו, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא שום זכר לקיומם של השודדים, והחלו לחשוד בבעל.
7 צפייה בגלריה
באביס אנחנוסטופולוס שמואשם ברצח אשתו קרוליין קראוץ' מובא ל בית משפט ב אתונה יוון ביום שלישי
באביס אנחנוסטופולוס שמואשם ברצח אשתו קרוליין קראוץ' מובא ל בית משפט ב אתונה יוון ביום שלישי
הניח את התינוקת ליד גופת האם. אנחנוסטופולוס מחוץ לבית המשפט אתמול
(צילום: AP)
הרשויות מסרו לאחר מעצרו בשבוע שעבר כי בין היתר הוא שוחח בטלפון הנייד שלו בזמן שבו לטענתו היה קשור כתוצאה ממעשי השודדים, וגם נתונים ממערכת האבטחה בביתם לא תמכו בגרסתו. כאמור, גם השעון החכם שענדה קרוליין הראה כי הגרסה שלו אינה נכונה, ולבה פעם בזמן שבו הוא טען כי היא כבר נרצחה.
התינוקת אמנם לא נפגעה, אך החוקרים חושדים כי אנחנוסטופולוס הניח אותה לאחר הרצח בסמוך לגופת אמה. הוא מואשם שגם חנק למוות את הכלב שלהם, רוקסי - בעזרת החגורה שלו. "הכול היה מבוים כזירת פשע, שנראתה כמו סצנה של שוד", אמר מנהל מחלק רצח במשטרה המקומית, קוסטאס האסיוטיס.
מעצרו של אנחנוסטופולוס ביום חמישי האחרון עורר סערה רבתי ביוון, ולכך תרמה העובדה שהחוקרים דרשו מהבעל להתלוות אליהם לתחנת המשטרה בעיצומו של אירוע אזכרה לאשתו המתה, באי היווני אלוניסוס שבצפון הים האגאי, שם גדלה קרוליין (שנולדה בבריטניה). באירוע ההוא נראה אנחנוסטופולוס מחבק את אמה של קרוליין.
החוקרים היתלו באנחנוסטופולוס לפני מעצרו: הם ביקשו ממנו להתלוות אליהם על מנת לזהות חשוד ברצח, אך בתחנת המשטרה חשפו בפניו כי הוא החשוד. לפי הדיווחים מיוון, רק אחרי שמונה שעות בחדר החקירות הודה הבעל במעשיו. על פי הדיווחים הוא אמר לחוקרים כי יחסיו עם קרוליין היו מתוחים בחודשים האחרונים, והם התווכחו לעתים קרובות.
7 צפייה בגלריה
הפגנה ב19 ביוני אתונה לזכר קרוליין קראוץ' שנרצחה ב יוון על ידי בעלה
הפגנה ב19 ביוני אתונה לזכר קרוליין קראוץ' שנרצחה ב יוון על ידי בעלה
נרות לזכר קרוליין קראוץ', בהפגנה באתונה בשבת. שידורי היורו נקטעו בשביל דיווחים על הפרשה
(צילום: EPA)
אתמול (יום ב') הובא הבעל הרוצח לדיון בבית משפט באתונה, לקראת פתיחת משפטו שבו הוא מואשם ברצח בכוונה תחילה, בהתעללות בבעל חיים ובעבירות של עדות שקר ומסירת דיווח כוזב למשטרה בנוגע לשוד. אם יורשע בכל העבירות, הוא צפוי לעמוד בפני עונש של מאסר עולם. אנחנוסטופולוס הובא לבית המשפט תחת אבטחה כבדה ולבש אפוד מגן. פעילות למען זכויות נשים קראו לעברו קריאות גנאי בכניסה לבית המשפט.
בדיון בבית המשפט, שארך חמש שעות, טען אנחנוסטופולוס כי הרצח לא היה מתוכנן, אלא אירע בעיצומו של ויכוח עם קרוליין. "הרסתי את חיי, הרסתי את חיי משפחתי", ציטטה את דבריו בדיון רשת "סקיי ניוז". הוא הוסיף, כך לפי הרשת: "הלוואי שיכולתי להחזיר את הזמן אחורה". בתקשורת המקומית דיווחו כי לאחר הדיון הוא נלקח למעצר בכלא באתונה, ובדרך לשם הוא פנה לכתבים שליוו אותו ואמר להם: "סליחה גדולה". ב"סקיי ניוז" הדגישו כי את התא שלו בכלא הוא יחלוק עם עוד שלושה אסירים.
לפי הדיווחים, הרשויות ביוון עדיין מתלבטות כעת בשאלה מי מבני המשפחה של בני הזוג יקבל את החזקה על בתם התינוקת. עורך דינם של בני משפחת קראוץ' אמר כי להורי הצעירה הבריטית ולהוריו של הבעל הרוצח יש "יחסים טובים", וכי שני הצדדים דנים כעת בסוגיה ומנסים למצוא לה פתרון. אמה של קרוליין, כך לפי הדיווחים, מעוניינת לגדל את התינוקת באי אלוניסוס, שם כאמור גדלה גם קרוליין. עורך הדין של הוריה, שדיבר אתמול מחוץ לבית המשפט באתונה, הדגיש עד כמה קשות התחושות שעמן מתמודדת כעת האם: "לאמץ לחיקה את הידיים שנטלו את חיי בתה, אתם יכולים להבין עד כמה כואב ומטריד זה עבורה", אמר עורך הדין, בהתייחסות לאותו חיבוק בין האם לרוצח באירוע האזכרה שבו נעצר.
הפרשה זוכה לסיקור נרחב ביותר ביוון, ולפי BBC עדות ברורה לכך הגיעה אתמול כאשר ערוץ הטלוויזיה הממלכתי במדינת האיים קטע את שידור משחקי היורו על מנת להביא פרטים חדשים מעדותו של הרוצח. שליח רשת החדשות הבריטית ביוון, קוסטאס קוקומאקאס, דיווח כי נהגים ועוברי אורח עצרו בבתי קפה באתונה על מנת להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בפרשה.